دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 30845
منبع : پایگاه جامع خبری تحلیلی اقتصاد پرس
قم نیوز بررسی کرد

لزوم فرهنگ سازی برای استفاده از کالای تولید داخل

قم نيوز : قم نیوز: بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، طی سال گذشته در مجموع ۴ هزار قلم کالا از ایران به ۱۶۳ کشور جهان صادر شده است که این وضعیت نشان می دهد کالای ایرانی نیز می تواند قابل مصرف باشد و تنها نکته ای که در این بین می تواند به جا انداختن فرهنگ استفاده از کالای داخلی در بین خانواده های ایرانی کمک کند، تبلیغات صحیح و در عین حال واقعی از خدماتی است که هنگام تبلیغات به آنها اشاره می شود.
لزوم فرهنگ سازی برای استفاده از کالای تولید داخل
به گزارش قم نیوز، «محصولات داخلی را مردم مصرف کنند؛ نروند دنبال این نشانه‌ها، حالا مد شده است بگویند «برند» است. برند فلان، برند چیست! بروید سراغ مصرف تولیدات داخلی... شما مصنوعات خارجی را که مصرف می‌کنید، در واقع کمک می کنید به اینکه حجم آن بنگاه خارجی، آن کارگاه خارجی، آن سرمایه دار خارجی، مدام بیشتر بشود و تولیدات داخلی ضربه بخورد، شکست بخورد». این جملات تازه ترین گفتار رهبر معظم انقلاب در ۲۹ بهمن سال گذشته در مورد لزوم استفاده از کالای داخلی است.

پیشتر نیز ایشان بارها به استفاده از تولیدات داخلی تاکید کرده اند. امری که از جهات مختلف به نفع کشور است و معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بیشماری را حل می کند.

اما چرا تا کنون نتوانسته ایم مردم را به استفاده از کالای ساخت داخل ترغیب کنیم؟ با اینکه خانواده ها می دانند خرید کالای ایرانی به معنای تولید بیشتر در داخل است و تولید بیشتر هم نیازمند نیروی انسانی بیشتر است و همین مساله عامل اشتغال جوانانی است که بیکاری آنها دغدغه همه خانواده هاست.

چه شد که به سمت استفاده از کالای خارجی رفتیم و هر وسیله ای برای رفاه در زندگی تهیه کردیم به برند خارجی آن افتخار کردیم و در نهایت کارایی داشت که همان وسیله با برند ایرانی دارد!. فقط کافی است تا از خانواده ای که همه افتخارشان استفاده از برند خارجی است سوال شود چرا از برند ایرانی استفاده نمی کنند؟ جواب عموما یک کلمه است. کالای ایرانی کیفیت ندارد، ‌پول بیشتری می دهیم جنس بهتری می خریم.

درست است که مردم حق استفاده از کالای با کیفیت را دارند اما دولت برای رشد کیفیت کالای داخلی چه کرده است؟ برای استفاده از کالای ایرانی از چه روشهایی فرهنگسازی کرده اند؟

به نظر می رسد همه باید تلاش کنند تا کالای ایرانی با خدمات ایرانی در دنیا معتبر باشد و نام ایران سال‌‏ها در میان کشورهای هدف ماندگار باشد. زیرا، صیانت از اعتبار تولید داخلی در عرصه جهانی، وظیفه ملی و اسلامی است و منافع زودگذر نباید منفعت ملی را به خطر بیندازد.

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، طی سال گذشته در مجموع ۴ هزار قلم کالا از ایران به ۱۶۳ کشور جهان صادر شده است که عمده کالاهای صادر شده شامل آهن آلات، فولاد، پسته، میعانات گازی، فرش دستباف، مصنوعات پلاستیکی، آلومینیوم، نفت سبک، مصنوعات مسی، البسه و... بوده که به کشورهای مختلف از جمله امارت متحده عربی، عراق، هند، چین، ژاپن، کویت، افغانستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان، آمریکا، تایلند، فرانسه، مصر و... صادر شده است.

این وضعیت نشان می دهد که کالای ایرانی نیز می تواند قابل مصرف باشد و تنها نکته ای که در این بین می تواند به جا انداختن فرهنگ استفاده از کالای داخلی در بین خانواده های ایرانی کمک کند، تبلیغات صحیح و در عین حال واقعی از خدماتی است که هنگام تبلیغات به آنها اشاره می شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjioet.uqeyxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما