سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : 31827
BRT در مسیر قم؛

۵ خط جدید BRT در قم/۳۵ دستگاه اتوبوس شهری خریداری می شود

قم نيوز : قم نیوز: در حالی که شهر قم از نظر بعد ترافیکی در فضای کاملا سرسام آوری وارد می شود، شهردار قم از راه اندازی ۵ خط جدید BRT در شهر قم با هزینه ای بالغ بر ۸ میلیارد تومان در قالب تهاتر و وام خبر داد ، تا بتواند۳۵ دستگاه اتوبوس خریداری کرده و ۵ خط جدید BRT ایجاد کند.
۵ خط جدید BRT در قم/۳۵ دستگاه اتوبوس شهری خریداری می شود
به گزارش قم نیوز، موضوع ترافیک مقوله ای است که این روزها صدای همه را در قم آورده و شهری که تا چند سال پیش هیچ ترافیکی به خود ندیده بود این روزها با حجم گسترده ترافیک شهری مواجه است.

هسته مرکزی شهر به عنوان یکی از مسیرهای اصلی و دسترسی به حرم مطهر یکی از شلوغ ترین مسیرهای تردد است و از سوی دیگر به دلیل عدم پوشش وسائل نقلیه عمومی مردم همواره از وسائل نقلیه شخصی استفاده می کنند که همین امر مشکلات بسیاری را به بار آورده است.

در کلانشهرهای کشور استفاده از خطوط وسائل نقلیه عمومی به عنوان یک امر طبیعی برای مردم در نظر گرفته شده و بسیاری از مردم با اتوبوس و یا خطوط ریلی از جمله مترو در خیابان ها تردد می کنند.

قم به دلیل نداشتن مترو مجبور است که همه بار پوشش وسائل نقلیه عمومی را بر اتوبوس و تاکسی متمرکز کند که البته شکلاتی از قبیل فرسودگی خودروها و نداشتن مسیر مشخص نتوانسته آنگونه که باید و شاید فضا را برای خدمات رسانی مطلوب فراهم کند.

چندی است که در شهر قم صحبت از راه اندازی خطوط اتوبوس تندرو BRT مطرح است که در زمان شهردار سابق نیز در برخی از خیابان های قم اجرایی شد ،هر چند که اجرای این پروژه با مشکلاتی نیز همراه بود اما در گام اول یک اقدام بزرگ به شمار می رفت که بالاخره مدیریت شهری قم نیز به این باور رسیده که باید به فکر راه اندازی مسیرهای جدید برای پوشش خدمات رسانی وسائل نقلیه عمومی باشد.

با حضور سقائیان نژاد شهردار جدید قم صحبت ها در این زمینه جدی تر شد تا جایی که وی از راه اندازی ۵ خط BRT جدید در قم خبر داد و گفت: این خطوط می تواند حجم عظیمی از مشکلات ترافیکی شهر قم را برطرف سازد.

شهردار قم ادامه داد: در این خصوص ۴ میلیارد تومان شهرداری به صورت تهاتری و ۴ میلیارد هم به عنوان وام در نظر رفته تا بتواند۳۵ دستگاه اتوبوس خریداری کرده و ۵ خط جدید BRT ایجاد کند.

سقائیان نژاد مسیرهای خطوط جدید را اعلام نکرد و گفت: مسیرهایی را در نظر گرفته ایم که مردم مشکل ترافیکی و تردد در آنجا را داشته اند اما هنوز مسیرهای دقیق مشخص نشده اما قطعا ۵ مسیر جدید را راه اندازی خواهیم کرد.

وی عنوان داشت: مشکل ترافیک یکی از مسائلی است که مردم به شدت به شهرداری نسبت به آن انتقاد دارند و در این زمینه نیز با همه وجود تلاش خواهیم کرد تا مشکلات را برطرف کنیم.

توسعه حمل و نقل عمومی در دستور کار است رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم نیز در این خصوص در گفتگو با خبرنگار قم نا گفت: موضوع خدمات رسانی به مردم همواره در دستور کار شهرداری قرار داشته و در این دوره نیز این موضوع دنبال خواهد شد.

عباس ذاکریان بیان داشت: یکی از موضوعاتی که شهرداری به جد آن را دنبال می کند موضوع حمل و نقل عمومی است که در دستور کار بوده و توسعه خواهد یافت.

وی بیان داشت: علاوه بر مترو و منوریل که در دستور کار احداث قرار دارد، موضوع توسعه ناوگان اتوبوسرانی در دستور کار شهرداری است که طرح بسیار خوب و مناسبی است و امیدواریم که هر چه سریعتر اجرایی و به نتیجه مطلوب برسید.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdca0ane.49n6u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما