پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : 31865
معاون شهردار قم:

۴ خط سامانه اتوبوس تندرو در قم احداث می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهرسازی و زیربنایی شهرداری قم از احداث ۴ خط سامانه اتوبوس تندرو در سال جاری در استان خبرداد.
۴ خط سامانه اتوبوس تندرو در قم احداث می‌شود
به گزارش قم نگار، علیرضا قاری‌قرآن در افتتاحیه نشست تخصصی مدیران حمل و نقل شهرداری کلان شهر‌های کشور که ظهر امروز در شهرداری قم، با اشاره به اینکه شهر قم در نیمه دوم سال ۸۳ معاونت ترافیک را مجزا کرده است، اظهار داشت: در سال ۸۴ هم برنامه ۵ ساله دوم حمل و نقل و ترافیک مطرح شد که توسعه در حمل و نقل همگانی و توسعه کیفیت وسایل نقلیه از اهداف آن بود.

معاون شهرسازی و زیربنایی شهرداری قم با بیان اینکه در سال ۸۴ مطالعات انجام شده در حوزه حمل و نقل و ترافیک تقدیم شهرداری قم شد، افزود: مطالعات حوزه حمل و نقل و ترافیک با طرح تفصیلی توسعه شهر قم همزمان شد که نتایج مطالعات سبب عدم توسعه معابر در هسته مرکزی شهر شد.

قاری‌قرآن با بیان اینکه شهر قم نیز مانند بسیاری از شهر‌ها به‌صورت حلقه‌ای ایجاد شده است، تاکید کرد: ایجاد پیاده روهایی مانند بلوار بهار نقش مهمی در تکریم شهروندان ایفا می‌کند.

معاون شهرسازی و زیربنایی شهرداری قم با اشاره به اینکه بالای ۸۰ درصد فعالیت‌های انجام شده براساس مطالعات حمل و نقل ترافیک بوده است، خاطرنشان کرد: احداث پارکینگ‌های طبقاتی در اطراف حرم و مطالعه برای خطوط قطار شهری و اولویت‌دار کردن تقاطع‌های غیر هم‌سطح در شهر از جمله این طرح‌ها است.

وی با بیان اینکه احداث خط A قطار شهری به طول ۶ کیلومتر در حال انجام است، افزود: ایجاد ۴ خط سامانه اتوبوس تندرو در سال جاری و خرید ۵ BRT، تجهیز معابر به دوربین در ۱۰۰ نقطه، ۸ مورد تقاطع غیر هم‌سطح، ثبت پلاک در ۱۵ محور و راه‌اندازی تاکسی زائر از دیگر برنامه‌های شهرداری قم در حوزه حمل و نقل است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccp4q1.2bqse8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما