چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : 28792
منبع : خبرگزاری تسنیم
مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم:

۶ خط جدید اتوبوس تندرو در قم راه‌اندازی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از راه‌اندازی ۶ خط جدید اتوبوس تندرو در استان قم خبر داد.
۶ خط جدید اتوبوس تندرو در قم راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز ، محمود البرزیان با اشاره به اینکه مطالعات ساماندهی سیستم اتوبوس‌رانی شهر انجام شده که خروجی این مطالعات برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی 6 خط سامانه اتوبوس تندرو است، اظهار داشت: مسیر شماره 3 خط سامانه اتوبوس تندرو مسیر توحید به محلاتی است که از خیابان‌های توحید، بلوار شهید دل‌آذر، خیابان زاویه و میدان محلاتی عبور می‌کند و خط 4 شامل خیابان امامزاده ابراهیم، بلوار امین و پردیسان است. خط 5 از بلوار توحید آغاز شده و از خیابان شهید منتظری، بلوار امین و بلوار غدیر عبور می‌کند تا به پردیسان می‌رسد و خط 6 مربوط به خیابان امازاده ابراهیم، بلوار شهید دل آذر و مسجد جمکران است.
 
مدیرکل حمل و نقل و امور ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه اتوبوس تندرو دارای مسیر جدا از وسایل نقلیه دیگر است، که این امر سبب سرعت آن می‌شود  گفت: این در حالی است که در سامانه اتوبوس تندرو قم در همه مسیر‌ها جدایی خط اتوبوس از مسیر تردد دیگر خودرو‌ها میسر نشده است.
 
وی گفت: درحال حرکت به سمتی هستیم که سرعت تردد اتوبوس و کیفیت خدمات اتوبوس‌رانی را به حد استاندارد برسانیم ولی تا آن زمان فاصله وجود دارد، بنابراین به تدریج خط کشی‌ها و نرده‌گذاری‌ها را انجام می‌دهیم و این پروژه طی چند سال به بلوغ خودش می‌رسد.
 
مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه باتوجه به افزایش ترافیک در شرایط امروز فراهم سازی شرایطی برای تشویق افراد به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از ضروریات محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: افزایش سرعت با کمترین هزینه از جمله مواردی است که به پیشبرد اهداف کمک می‌کند.
 
وی دراین زمینه معتقد است برای افزایش سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای شهری باید به سمت استفاده از اتوبوس‌های تندرو حرکت کرد، هرچند مشکلات زیادی بر سر راه این پروژه وجود دارد، ازجمله اینکه عرصه برای تردد خودروهای شخصی تنگ‌تر می‌شود ولی در عوض مسیر حرکت برای مردم با استفاده از حمل و نقل عمومی افزایش یافته و زمان سفر کاهش پیدا می‌کند.
 
البرزیان تصریح کرد: جلسات زیادی با اتوبوسرانی و رانندگان برگزار شده و نظارت براین پروژه صورت می‌گیرد تا بررسی کنیم رضایتمندی مردم از این پروژه چه اندازه است.
 
وی افزود: باتوجه به عرض کم برخی از خیابان‌ها امکان اجرایی شدن سامانه اتوبوس تندرو بطور کامل وجود ندارد، بنابراین این سامانه نیازمند ایجاد بسترهای مناسب دراین حوزه است.
 
مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به برخی مشکلات موجود برای اجرای کامل این سامانه گفت: عرض کم معابر یکی از مشکلات است، بطوری که درهمه شوارع نمی‌توانیم خط اتوبوس را از مرز خودروهای شخصی جدا کنیم. به عنوان مثال درخیابان طالقانی و انقلاب موضوع یک طرفه کردن این خیابان‌ها را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که خیابان طالقانی باید یک طرفه شود و یک خط ویژه در مسیر برعکس آن داشته باشیم.
 
وی روان سازی ترافیک را ازجمله دستاوردهای این پروژه ذکر کرد و افزود: این پروژه با اولویت دهی به حمل و نقل عمومی انجام شده است.
 
البرزیان با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه اتوبوس تندرو رضایت همشهریان را به همراه داشته است ولی باید شرایطی برای تردد این نوع اتوبوس‌ها بوجود آید که بتوانند بدون هیچ مانعی در سطح شهر تردد کنند و مسافران را سریع‌تر به مقصد برسانند گفت: این امر علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، امری تشویقی برای استفاده همشهریان از وسایل حمل و نقل عمومی است تا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را به خودروهای شخصی ترجیح دهند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdchiqni.23n6wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما