سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : 27616
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه:

حضرت زینب (س) مسئول ابلاغ پیام عاشورا به جهان بود

قم نيوز : قم نیوز : عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: حضرت زینب (س) مسئول ابلاغ پیام عاشورا به مردم جهان و جمع آوری کودکان و بازماندگان کربلا شد که به شایستگی این مسئولیت را به پایان رساند.
حضرت زینب (س) مسئول ابلاغ پیام عاشورا به جهان بود
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی دوشنبه شب در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه حس مسئولیت‌پذیری از نکاتی است که در آیات قرآن کریم و روایات ائمه اطهار (ع) به آن سفارش شده است، اظهار کرد: پارک اتومبیل در مکانی که موجب مزاحمت برای مردم شود ناشی از حس بی‌مسئولیتی است.
 
وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) بیان کرد: امام ششم شیعیان روزی مقداری میوه خریدند و به سمت منزل در حرکت بودند که یارانش از ایشان خواستند ایشان را در حمل این کالاها تا منزل یاری کنند که با ممانعت امام صادق (ع) روبه‌رو شدند و امام فرمود که خانواده به جز من از شخص دیگری انتظار ندارد که این وسایل را به خانه ببرد و اگر بر این روایت کمی تامل کنیم، متوجه می‌شویم امام صادق (ع) با رفتار خود حس مسئولیت‌پذیری را به مردم آموزش می‌دهند.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به تبیین حس مسئولیت از سوی خداوند به حضرت آدم (ع) گفت: عبادت پروردگار از سوی حضرت آدم (ع)، تکریم آدم در مقابل عبادت و بندگی کردن در مقابل خداوند را از جمله مسئولیت‌هایی ذکر کرد که خداوند برای انسان تبیین کرده است.
 
وی با بیان اینکه عبادت خداوند در نماز و روزه محدود نمی‌شود، تصریح کرد: گاهی نگاه و یا سکوت انسان نزد خداوند عبادت محسوب می‌شود.
 
رفیعی با بیان اینکه مرگ تنها چیزی است که هیچ‌گاه از سوی بندگان انکار نشده است، تصریح کرد: در زمان‌های گوناگون وجود خداوند، معاد و... مورد انکار قرار گرفته ولی هیچ‌گاه مرگ مورد انکار قرار نگرفته است تا جایی که فرعون خدا را انکار می‌کرد ولی برای خودش آرامگاه می‌ساخت.
 
وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: زبان بد، غیبت، فشار قبر، تهمت، ناسزا، بی‌نمازی و کاهل نمازی موجب می‌شود همراه بدی با شما در خانه آخرت همراه شود.
 
مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به جزای خیر از سوی خداوند به بندگان در مقابل طاعات و عبادت بیان کرد: زمانی شخصی دو سال برای فرزند دار شدن دعا می‌کند ولی بچه‌دار نمی‌شود ولی خداوند بابت دعاهایی که از سوی این بنده صورت گرفته است به او جزای خیر می‌دهد و او در صحرای محشر نمی‌داند که این ثواب‌ها بابت چه چیزی به او داده شده که به او گفته می‌شود بابت دو سال دعایی که کردی این پاداش‌ها برای تو در نظر گرفته شده است.
 
وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه گفت: امام نخست شیعیان هر صبح که از خواب برمی‌خاست می‌فرمود خداوندا، من تو را برای 10 چیز شکرگزار هستم که بیدار شدن صبح و نمردن در خواب، بیدار شدن صبح با سلامتی و بدون بیماری، بیدار شدن صبح بدون گرفتگی رگ‌ها و یا سکته قلبی، بیداری با داشتن دین و روی نگرداندن از دین و بیداری با عقل سلیم از جمله مواردی است که ایشان هر صبح خداوند را به خاطر آن شکر می‌کردند.
 
رفیعی اضافه کرد: برای تقویت حس مسئولیت باید در ابتدا مسئولیت را به صورت کامل شناخت و سپس آن را پذیرفت و سپس به انجام آن اهتمام داشت.
 
وی با بیان اینکه مرد نسبت به خانواده‌اش مسئولیت‌هایی دارد، متذکر شد: نفقه، مهرورزی به همسر و فرزندان از جمله مسئولیت‌هایی است که مرد نسبت به همسرش دارد که برخی مردان از مسئولیت‌های خود نسبت به خانواده آگاهی ندارند.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: حس مسئولیت گاهی سیاسی است و گاهی مربوط به جنگ است که حضرت زینب (س) در عصر عاشورا مسئولیت جمع‌آوری فرزندان و بازماندگان قافله کربلا و سپس آشکار کردن چهره دشمنان و ابلاغ پیام عاشورا را عهده‌دار شد و در حالی که در شرایط بحرانی به سر می‌برد و داغدار بود به شایستگی این مسئولیت را به پایان رساند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcb00b5.rhbz8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما