سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 31170
منبع : روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم
شهردار قم:

بايد از يك منظر تمدني براي شهر قم برنامه ريزي كرد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با اشاره به موقعيت ويژه شهر قم نسبت به ديگر شهرهاي كشور گفت: بايد از يك منظر تمدني براي شهر قم برنامه ريزي كرد.
بايد از يك منظر تمدني براي شهر قم برنامه ريزي كرد
به گزارش قم نیوز، مرتضي سقائيان نژاد در ديدار با مشاور عالي حوزه هاي علميه كشور با بيان اينكه در برنامه ريزي استراتژيك شهر قم بايد بحث هويت مندي شهر و آمايش سرزميني مورد توجه ويژه قرار گيرد اظهار داشت: حرم مطهر حضرت معصومه و حوزه علميه از عناصر اصلي هويتي در شهر قم هستند.

وي در ادامه ظرفيت هاي موجود در بلوار پيامبر اعظم را مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: اگر هدف از احداث بلوار پيامبر اعظم اتصال دو حرم بوده است بايد با ساخت و ساز هايي كه در اين بلوار صورت مي گيرد روح معنوي شهر در اين بلوار تبلور يابد.

مصطفي امين منصور مشاور عالي حوزه هاي علميه كشور هم در اين ديدرا با اشاره به سند راهبردي شهرداري قم اظهار داشت: با توجه به اينكه هويت شهر قم به حوزه عليمه گره خورده است بايد در اين سند سهم حوزه چشمگير باشد.

وي در ادامه موفقيت شهرداري قم را در گرو پيوند هرچه بيشتر با حوزه علميه دانست و افزود: در سند استراتژيك حوزه هاي علميه پيش بيني شده است كه براي حفاظت از ساحت معنوي حرم مطهر حضرت معصومه حوزه هاي علميه در قم بيشتر در نزديكي حرم احداث شوند.

امين منصور خدمت به شهر قم و حوزه هاي علميه را توفيق بزرگي دانست و گفت: در سال ۸۰ حسب مطالبه مقام معظم رهبري سند استراتژيكي براي حوزه هاي عليمه تدوين شد و مقرر شد تا از خيرين و كمك هاي مردمي جهت توسعه حوزه هاي علميه بودجه تهيه شود.

وي در ادامه با بيان اينكه انجمن حاميان توسعه حوزه هاي علميه مسئوليت ساخت و ساز حوزه هاي علميه را برعهده دارد تصريح كرد: در صدد هستيم طوري برنامه ريزي كنيم تا حوزه هاي علميه مستقل از دوليت باشند.

مشاور عالي حوزه هاي علميه كشور با بيان اينكه يكي از سياست هاي اصلي حوزه تمركز زدايي طلبه ها از قم است خاطر نشان كرد: وظيفه اصلي طلبه تبليغ است و بايد طلبه ها در مناطق مختلف حضور داشته باشند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbg8bf.rhb8zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما