سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 45797
منبع : اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم

امكان استفاده از پساب شهري براي توسعه فضاي سبز قم فراهم شود

قم نيوز : قم نیوز: فرماندار قم گفت: بايد پيگيري شود تا با تقويت ساختار، شهرداري هم براي توسعه فضاي سبز بتواند از امكان پساب در شهر قم استفاده كند.
امكان استفاده از پساب شهري براي توسعه فضاي سبز قم فراهم شود
به گزارش قم نیوز،  رضا سيار در جلسه شوراي سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم، اظهار كرد: بخش كشاورزي به دليل شبكه‌هاي آبياري كه در سال هاي گذشته ايجاد شده در حال استفاده از پساب هستند و بايد پيگيري شود تا با تقويت ساختار، شهرداري هم براي توسعه فضاي سبز بتواند از اين امكان استفاده كند.

فرماندار قم با تاكيد بر اينكه اگر شهرداري امكان لازم براي استفاده از پساب را فراهم نكند حق استفاده از پساب در اختيار كشاورزان قرار مي‌گيرد، گفت: اين حق اگرچه قانونا براي شهرداري است اما به مرور زمان به صورت عرف براي كشاورزان خواهد شد و شهرداري در اين زمينه بايد پيگيري لازم را داشته باشد.

سيار با اشاره به ظرفيت ويژه محدوده كوه دو برادران براي توسعه فضاي سبز و فضاهاي تفريحي، خاطرنشان كرد: مي‌توان طرح مناسبي براي اين محدوده كه فضاي طبيعي مناسبي هم دارند پيش‌بيني كرد تا بتوان با استفاده از ظرفيت سرمايه گذار اين فضا را نيز آباد كرد.

وي توسعه عرصه سبز در اين محدوده را ضروري دانست و خاطرنشان كرد: در حال حاضر بخشي از اين محدوده به دليل تخليه نخاله شرايط نامناسبي پيدا كرده و شهرداري مي‌تواند با ساماندهي آن، توسعه برنامه‌هاي فضاي سبز و گردشگري را دنبال كند.

  انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbzzba.rhbs9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما