پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 46121
منبع : خبرگزاری فارس
فرماندار قم مطرح کرد

ضرورت آمادگی دستگاه‌های استان قم برای خدمت رسانی به زائرین در نوروز

قم نيوز : قم نیوز: فرماندار قم گفت: باید کمیته‌های مختلف ستاد تسهیلات زائرین استان فعالیت خودشان برای برنامه ریزی و اجرای برنامه‌ها در ایام عید نوروز از هم اکنون آغاز کنند.
ضرورت آمادگی دستگاه‌های استان قم برای خدمت رسانی به زائرین در نوروز
به گزارش قم نیوز، رضا سیار در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت مشارکت بخش خصوصی در ساماندهی زائرین در استان قم اظهار کرد: بخش خصوصی در این خصوص باید به صحنه بیاید و اداره آموزش و پرورش وظیفه هدایت مسافرین به هتل‌ها را ندارد.

وی ادامه داد: ظرفیت استقرار حدود دو هزار چادر مسافرین در ایام نوروز در اطراف مسجد جمکران وجود دارد، در حالی که در ایام شلوغ عید در این منطقه به چهار هزار چادر نیاز داریم.

فرماندار قم افزود: نیروهای جمعیت هلال احمر می‌توانند در ایام عید نوروز با هماهنگی شهرداری در ستادهای اجرایی این نهاد در سطح شهر قم حضور پیدا کنند.

سیار با اشاره به همزمانی ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا با عید نوروز اظهار کرد: در ایام عید برنامه ثبت نام نامزدها برای انتخابات شوراهای شهر و روستا را در فرمانداری داریم و این مکان در نوروز شلوغ تر از ایام دیگر سال است، همچنین مدیریت کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائرین بر عهده فرمانداری است.

وی ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نیاز داریم که اقلامی را تهیه کنیم و باید فعالیت برای تهیه اقلام فرهنگی را از هم اکنون آغاز کنیم تا با مشکلی در زمان عید نوروز در این زمینه مواجه نشویم، چاپ و تهیه اقلام فرهنگی نیاز به زمان کافی دارد.

فرماندار قم افزود: کمتر از 50 روز تا عید نوروز باقی مانده است و باید کمیته‌های مختلف ستاد تسهیلات زائرین استان فعالیت خودشان برای برنامه ریزی و اجرای برنامه‌ها در ایام عید نوروز از هم اکنون آغاز کنند تا با مشکل کمبود زمان در این زمینه مواجه نشوند.

سیار در پایان با اشاره به ضرورت ارائه نقشه صحیح به مسافرین در استان قم خاطرنشان کرد: یک سری نقشه‌های قدیمی در ادارات استان وجود دارد که این نقشه‌های قدیمی برای مسافرین مفید نیست و باید نقشه‌های مناسبی جهت چاپ و توزیع به ستاد تسهیلات زائرین استان قم ارائه شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdff0o.yt09x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما