چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : 946

بیش از چهار تن انواع مواد مخدر در قم کشف شد

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده نیروی انتظامی استان قم از کشف بیش از چهار تن انواع مواد مخدر طی 6 ماهه نخست امسال در جاده های استان خبر داد.
بیش از چهار تن انواع مواد مخدر در قم کشف شد
به گزارش قم نیوز، سردار مهدی توکلی قبل از ظهر چهارشنبه در همایش پیشگیری از اعتیاد با شعار جامعه سالم عاری از اعتیاد که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با اشاره به آمار کشفیات مواد مخدر در استان اظهار داشت: طی ۶ ماهه نخست امسال بیش از چهار تن انواع مواد مخدر در جاده های استان کشف شد.

وی تصریح کرد: این مقدار مواد توسط نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و سایر نیروهای درگیر در رابطه با مبارزه با مواد مخدر استان کشف شده است.

مقدار محموله‌های عبوری از قم کاهش یافته است
توکلی با بیان این که امروز می توانیم ادعا کنیم که مسیر ترانزیت مواد مخدر از استان قم تغییر کرده است، یادآور شد: در گذشته در هر بار گاهی چندین تن مواد کشف می شد اما امروز در هر بار کشف ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلو گرم مواد شناسایی و ضبط می شود و این نشان می دهد علاوه بر تغییر مسیر تزانزیت مقدار محموله های عبوری از قم نیز کاهش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: همچنین در این مدت تعداد سه هزار و ۹۶۸ نفر افراد مرتبط با مواد مخدر از جمله نگهدار، توزیع کننده و قاچاقچی دستگیر و تعداد ۱۷ باند تهیه و توزیع نیز منهدم شدند.

خدمات دهی به ۳۰۰ نفر از معتادان در درمانگاه ترک اعتیاد اجباری قم
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه با اشاره به این که استان قم جزء سومین استان کشور است که درمانگاه یا کمپ درمان اجباری اعتیاد راه اندازی کرده است، بیان داشت: تا امروز ۳۰۰ نفر در این درمانگاه در حال ترک هستند و یا اعتیاد خود را ترک کرده اند.

وی یادآور شد: دومین درمانگاه و کمپ اجباری درمان اعتیاد استان نیز در چند روز آینده افتتاح می شود.

توکلی با اشاره به برخورد قطعی قضائی با مجرمان در ارتباط با مواد مخدر در استان گفت: در این خصوص دستگاه قضا احکام محکمی دارد و با کسانی که بعد راه هایی همچون آموزش، تنبیه، دستگیری های مکرر و ... باز به این راه وارد می شوند برخورد حذفی انجام می دهد.

وی افزود: در این خصوص از اول امسال تا کنون ۹ نفر از قاچاقچیان در استان به دار مجازات آویخته شده اند.

کاهش آمار ورودی مجرمان در ارتباط با مواد مخدر به زندان های استان به میزان ۱۱.۸ درصد
فرمانده نیروی انتظامی استان قم در ادامه با بیان این که طی یک سال گذشته اقدامات پیشگیرانه و قضائی با مجرمان در ارتباط با مواد مخدر در استان تشدید شده است، اظهار داشت: از این رو آمار ورودی این مجرمان به زندان های استان ۱۱.۸ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه گفت: همچنین اگر چه آمار ورودی مجرمان به زندان های استان ۱۱ درصد افزایش یافته اما ترکیب آنها در خصوص مجرمانی که در زمینه مواد مخدر دستگیر شده اند کاهش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم یادآور شد: آمار بیانگر این مطلب است که هر چه اقدامات پیشگیرانه ما در زمینه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر بیشتر شده از آن طرف بحث مقابله با معضل کمتر شده است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdccaeqo82bq0.la2.html
نام شما
آدرس ايميل شما