چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 13126
مدير كل حفاظت محيط زيست استان قم خبر داد:

تهيه بانك اطلاعات رقومي و توصيفي از واحدهاي صنعتي استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدير كل حفاظت محيط زيست استان قم از تهيه بانك اطلاعات رقومي و توصيفي از واحدهاي صنعتي استان قم خبر داد.
محمد علی رکنی مدیر کل حفاظت  از محیط زیست ، نوروز 92
محمد علی رکنی مدیر کل حفاظت از محیط زیست ، نوروز 92
به گزارش قم نیوز، محمودعلي ركني مدير كل حفاظت محيط زيست استان گفت: برآوردها نشان مي‌دهد كه ۸۰ % از داده‌هاي مورد استفاده مديران و تصميم گيرندگان، به لحاظ جغرافيايي با همديگر مرتبط اند.

ايشان افزودند داده‌ها في نفسه ارزش چنداني ندارند و براي آنكه قابل استفاده باشند، بايد تبديل به اطلاعات شوند. داده‌ها وقتي كه سازماندهي، ارائه، تحليل و تفسير شدند و به صورت قابل استفاده در تصميم گيري درآمدند، صورت اطلاعات به خود مي‌‌گيرند. بنابراين، اطلاعات جغرافيايي را مي‌توان داده‌هايي مرتبط با زمين تلقي كرد كه بعد از پردازش، براي دريافت كننده (تصميم گير) به صورت معني دار درآمده و در فرايند تصميم گيري داراي ارزش واقعي و قابل فهم مي‌شوند.

وي يادآور شد: سامانه‌هاي GIS مي‌توانند با استفاده از داده‌هاي فضايي و توصيفي ذخيره شده در خود، وظايف عديده‌اي را به انجام برسانند و از اينرو پياده‌سازي آن به‌صورت يك ضرورت احساس مي‌شود، همچنين بانك اطلاعاتي مذكور براي ساير ارگانها، ادارات، نهادها و دانشجويان ... قابل استفاده مي‌باشد.

دكتر ركني تصريح نمودند كه از مزاياي بانك اطلاعاتي، علاوه بر شناسايي نحوه پراكنش واحدهاي صنعتي استان قم در بررسي و تصميم گيري نيز بسيار موثر مي‌باشد.

محمودعلي ركني مدير كل حفاظت محيط زيست استان قم گفت: اين مهم با همكاري كارشناسان اداره كل و با استفاده از نرم افزارهاي كاربردي طراحي شده كه در حال حاظر قابليت بروز رساني را دارا مي‌باشد، و علاوه بر رقومي بودن داده‌ها به منظور نقشه سازي و آناليز، اطلاعات توصيفي نيز تهيه شده است

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdccesqs.2bq1i8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما