چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 33007

سومین جشنواره فیلم حوزه اشراق برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نگار: به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم سومین جشنواره فیلم حوزه اشراق در استان قم برگزار می‌شود.
سومین جشنواره فیلم حوزه اشراق برگزار می‌شود
به گزارش قم نگار، محمد حسنی پیش از ظهر امروز در نشست خبری سومین جشنواره فیلم حوزه اشراق که در مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم که در سالن کنفرانس این مرکز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های جریانی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در شاخه‌ها و قالب‌های مختلف است که در این جشنواره ضرورت، عقبه و پیامدها بررسی شده است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم بابیان اینکه مشاوره و گفت‌وگوهای متعددی در طول جشنواره صورت گرفته است، افزود: هم‌اکنون در عصر اشباح رسانه‌ای به سر می‌بریم و کانال معرفتی و معرفت‌شناسی امروز انسان‌ها از جهان واقعی از کانال رسانه‌ها و فیلم شکل می‌گیرد.

حسنی با اشاره به اینکه امروزه رسانه‌ها ذهنیت مخاطبان را شکل می‌دهند، گفت: اگر نخبگان جامعه دینی اهل دغدغه باشند نمی‌توانند از این کانال و جریان تأثیرگذار فارغ باشند و یکی از مهم‌ترین این کانال‌های رسانه‌ای سینما است.

وی تصریح کرد: سینما به‌تنهایی بخشی از فضای رسانه‌ای را اشغال می‌کند و رادیو و تلویزیون به عنوان رسانه‌هایی که مخاطب را دائم در معرض خود قرار می‌دهند و به اذهان و امیال انسان‌ها تأثیر می‌گذارند بخش دیگر این جریان هستند.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با اشاره به وجود دغدغه‌هایی در فضای حوزه علمیه گفت: به دنبال آن هستیم که ظرفیت عظیم حوزه علمیه فعال شوند و تأثیر گذار باشند.

حسنی تأکید کرد: مراکز متعددی از فنون رسانه‌ای تا حوزه هنری فعال‌شده‌اند و آموزش‌های لازم را دیده‌اند و نظر به اینکه یک ارزیابی، جهت‌دهی و ساماندهی صورت بگیرد و در راستای رسیدن به این اهداف جشنواره فیلم حوزه اشراق شکل گرفت.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو دوره قبل گفت: تغییر جدی سومین جشنواره فیلم حوزه اشراق تحت عنوان «سواد رسانه‌ای» است و در این دوره آثار خلق شد که مربوط به نقد و بررسی است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: طیف اول طلاب هنرمند و فعال عرصه رسانه و سایر هنرمندان هستند که به‌نوعی با موضوع و کاراکترهای حوزه طلاب علوم دینی آثاری را خلق کرده‌اند.

حسنی تأکید کرد: امید است با تحول شکل‌گرفته دامنه افرادی که می‌توانند در سومین جشنواره فیلم حوزه اشراق شرکت کنند از رونق بیشتر و دامنه گسترده‌تری برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی طلاب علوم دینی علاقه‌مند به کار در عرصه کارگردانی هستند، تأکید کرد: خوب است که طلاب علوم دینی به عنوان رمزگشا در جامعه باشند و به عنوان مبلغ در جامعه فعالیت کنند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdccmxq1.2bq1x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما