پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 26637

اسکان 52 هزار زائر تابستانی در مدارس قم

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست معاونت امور زائران استانداری قم گفت: از ابتدای تابستان جاری، 52 هزار نفر زائر جهت اسکان در مدارس قم پذیرش شده اند.
اسکان 52 هزار زائر تابستانی در مدارس قم
به گزارش قم نیوز، ˈابوالفضل اسماعیلیˈ روز پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائران استان قم به منظور بررسی تمهیدات پذیرایی از زائران شهادت امام صادق(ع) و میلاد حضرت معصومه(س) افزود: برای پذیرایی از زائران در این دو مناسبت ۴۴ مدرسه در قم فعال می باشد و تا ۱۰۰ مدرسه نیز آمادگی پذیرش زائران را داریم.

وی ادامه داد: برای مراسم شهادت امام صادق(ع) و میلاد حضرت معصومه(س) تمامی دستگاه های استان آمادگی لازم را در تامین اسکان ، امنیت زائران، خدمات بهداشتی درمانی، تامین ارزاق و مایحتاج عمومی دارند و اقدامات خوبی توسط دستگاه ها انجام شده است.

وی افزود: قم به دلیل ویژگی های خاص خود در مناسبت های مختلف پذیرای زائران است و شاهد حضور زائران زیادی در مراسم های مذهبی هستیم.

اسماعیلی تاکید کرد: در استان قم با بضاعت استانی، خدمات ملی و فراملی ارائه می شود و توقع داریم دولت نگاه ویژه ای به این استان داشته باشد تا خدمات بهتری به زائران و مجاوران ارائه کنیم.

وی گفت: از نظر زیرساختی با حد مطلوب فاصله داریم و در ارائه خدمات به زائران در مناسبت های مختلف دچار مشکل می شویم.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۰ میلیون زائر وارد استان قم می شوند گفت: اما ترددی که در قم می شود بسیار بیشتر از این میزان است و استان نیاز به زیرساخت های بیشتری دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم نیز در این جلسه گفت: در ارتباط با اسکان وضعیت مناسبی نداریم و وضعیت ما بحرانی است و امیدواریم با کمک اداره کل راه و شهرسازی در آینده بتوانیم هتل های بیشتری بسازیم.

ˈعیسی رضاییˈ افزود: برای پذیرایی از زائران در دو مناسبت پیش رو سازمان های اسکان موقت مانند آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان باید آمادگی لازم را داشته باشند.

وی بیان داشت: در هفته دولت پروژه هایی که از اعتبارات استانی و ملی است به بهره برداری خواهد رسید و نزدیک به سه میلیارد تومان اعتبار برای آن ها هزینه شده است که تنها ۲۰۰ میلیون تومان آن از اعتبارات استانی بوده است.

وی تاکید کرد: نیازمند حمایت تسهیلاتی و سایر حمایت ها از بخش گردشگری هستیم و برای این که در این زمینه موفق شویم نیاز داریم همه ادارات همیار ما باشند.

رییس پلیس راه استان قم نیز در این جلسه گفت: پلیس راه طرح تابستانه خود را از ابتدای تیرماه شروع کرده است و از توان ۱۰۰ درصدی خود برای امنیت مردم استفاده می کنیم.

سرهنگ ˈاردشیر جمشیدی رادˈ با اشاره به استفاده از گشت های کنترل نامحسوس در بحث ترافیکی جاده های استان گفت: طبق بخشنامه ای که دو روز پیش به دست ما رسیده است با هرگونه اعمال خطرناک در جاده ها برخورد شدیدی خواهیم داشت و خودروی رانندگانی که سرقت غیر مجاز یا یکی از تخلفات حادثه ساز داشته باشند به مدت ۷۲ ساعت توقیف خواهد شد.

ˈمحسن اروجیˈ مدیرکل مدیریت بحران استان قم نیز در این جلسه از هماهنگی کمیته امور امدادی و درمان قم تا پایان شهریور ماه برای رفاه حال زائران خبر داد.

حجت الاسلام ˈعلی عزیزیˈ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز در این جلسه از آمادگی بقاع امامزادگان برای پذیرایی زائران در شهادت امام صادق(ع) و میلاد حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت: اوقاف در مناسبت های مختلف و تعطیلات که حجم زائر زیاد است آمادگی پذیرش زائران در بقاع را دارد

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcd590x.yt09s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما