سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : 49237
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل دامپزشکی قم:

موردی از بیماری تب کنگو در قم مشاهده نشده است

قم نيوز : قم نيوز: مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: تاکنون موردی از تب کریمه کنگو در قم گزارش نشده و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.
موردی از بیماری تب کنگو در قم مشاهده نشده است
موردی از بیماری تب کنگو در قم مشاهده نشده است
به گزارش قم نيوز، محمد مهدی رفیعی، با اشاره به اقداماتی که برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو در کشور انجام شده، اظهار داشت: تاکنون آنچه که اعلام شده ۳۳ مورد از بیماری تب کریمه در کل کشور است.

وی درباره شیوع این بیماری در استان قم گفت: اقدامات بهداشتی در راستای پیشگیری از این بیماری صورت گرفته و تاکنون هم گزارشی در این زمینه در این استان وجود نداشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با بیان اینکه شیوع بیماری تب کنگو معمولا در بهار و تابستان بیشتر است، ابراز داست: این بیماری از سه طریق گزش توسط حشره کنه، خون و گوشت آلوده دام منتقل می‌شود.

وی در این زمینه با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین راه انتقال کشتار دام است، گفت: کشتار در کشتارگاه‌ها کاملا تحت کنترل است و به افرادی هم که قصد قربانی کردن دارند توصیه می‌شود حتما دام‌های خود را در کشتارگاه‌های استان ذبح کنند تا از سلامت آن اطمینان داشته باشند.

رفیعی در ادامه بیان کرد: ویروس تب کریمه کنکو با پخت گوشت از بین می‌رود و همچنین می‌توان گوشت را ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کرد که این اقدام هم موجب از بین رفتن ویروس می‌شود.

وی بیان کرد: تمهیداتی در نظر گرفته شده تا در دو کشتارگاه استان قم گوشت‌ها بعد از ذبح در یخچال به مدت ۲۴ ساعت نگهداری شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قم ادامه داد: کشتارگاه پرتو کلیه امکانات سردخانه‌ای برای نگهداری گوشت را دارد اما کشتارگاه شهرداری در این زمینه نیازمند بازسازی و تعمیرات است.
انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdcefw8e.jh8oxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما