قم نيوز : قم نیوز: وزیر اقتصاد‌ اندونزی در سفر خود به ایران با حضور در حرم کریمه اهل بیت (س) با ‌رئیس جامعه المصطفی العالمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
وزیر اقتصاد‌ اندونزی با رئیس جامعه المصطفی در قم دیدار کرد‌
به گزارش قم نیوز، وزیر اقتصاد اندونزی در سفر خود به ایران با حضور در حرم کریمه اهل بیت (س) با آیت‌الله اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیان دی‌جلیل در این دیدار ‌اظهارداشت: برای من شگفت انگیز است که توضیحات ارزشمندی در باره جایگاه علمی و اخلاقی ایران شنیدیم؛ کشوری که از آن آموزه‌های علمی و اخلاقی به جهانیان منتشر می‌شود.

وزیر اقتصادی اندونزی تصریح کرد: بعد از ۳۰ سال تحریم، جای تعجب دارد که ایران در عرصه علوم و فن آوری از بسیاری از کشور‌ها جلو افتاده است.

وی ایران را رحمتی برای امت اسلامی معرفی کرد و گفت: تا کنون گمان می‌کردیم برای یادگیری علوم فن آوری باید به سراغ غربی‌ها برویم ولی تازه فهمیدم که ایران از نظر فناوری بسیار پیشرفت کرده و می‌توان از آن بهره جست.

دی جلیل با بیان اینکه دانش پژوهان و دانشجویانی که در ایران حضور می‌یابند، تنها برای فراگیری علوم اسلامی و دینی نباشد، بلکه برای علوم و فن آوری جدید هم می‌توانند حضور یافته و تحصیل کنند، گفت: اندونزی بزرگ‌ترین کشور اسلامی از نظر جمعیت است که از ۲۵۰ میلیون جمعیت آن، ۹۰ درصد مسلمان و پیروی اسلام معتدل و دور از افراط و خشونت هستند.

وزیر اقتصاد‌ اندونزی، زندگی مسالمت آمیز با وجود اختلافات قومی و نژادی در اندونزی را از اصول حاکم در این کشور دانست و عنوان کرد: مردم اندونزی با توجه به اینکه از اقوام مختلف هستند، ولی زندگی مسالمت‌ آمیزی با هم دارند.

وی همکاری‌های اقتصادی را برای دو کشور ایران و اندونزی مفید دانست و گفت: همکاری‌های این دو کشور نباید تنها در مسائل اقتصادی باشد، بلکه در عرصه‌های مختلف از جمله فن آوری و تکنولوژی نیز می‌توان شاهد همکاری‌ها و تعاملات مختلف بود.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcewx8x.jh87fi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما