دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 47491
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو عنوان کرد

روند نزولی مصرف آب در قم با توصیه علما

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در قم گفت: مصرف آب در قم و سایر نقاط کشور بالاست ولی با توصیه علما روند نزولی یافته است.
روند نزولی مصرف آب در قم با توصیه علما
به گزارش قم نیوز، علی جان صادق در دیدار جمعی از مدیران صنعت آب و برق قم با آیت‌الله نوری همدانی، اظهار کرد: برق به عنوان یکی از ضروریات نخست زندگی مردم و از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور انتقال آب از فاصله حدود 300 کیلومتری به قم بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر قطعی آب و برق به صورت برنامه ریزی شده در قم نداریم.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در قم گفت: با وجود اینکه در اکثر شهرهای کشور به دلیل کمبود آب شاهد قطعی هستیم ولی در قم این مشکل وجود ندارد.

وی اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته بخش عمده‌ای از آب شهر قم در شهرها و روستاهای تابعه شیرین شده و بسیاری از روستاهای استان نیز از آب سرشاخه‌های دز بهره‌مند شدند.

صادق پور با بیان اینکه مصرف بالای آب می‌تواند مشکل آفرین باشد، عنوان کرد: اگر مردم در مصرف آب صرفه‌جویی مطلوبی داشته باشند کنند، اقدامات صورت گرفته و تأسیسات موجود برای آبرسانی پاسخگوی نیاز شهر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به تلاش‌های صورت گرفته برای حوزه برق قم اشاره و بیان کرد: در حوزه برق تلاش کردیم که احدی در استان مشکل برق نداشته باشد و همه از این انرژی بهره‌مند باشند.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در قم،خاطرنشان کرد: در کل کشور به ویژه قم مصرف آب بسیار بالاست ولی با توصیه علما روند کاهشی پیدا کرده است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdceze8e.jh8foi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما