شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب : 11582
در دومین روز دهه فجر صورت گرفت

رقابت دوچرخه سواران قمی در همایش بزرگ فجر

قم نيوز : قم نیوز: دوچرخه سواران قمی به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در همایش بزرگ دوچرخه سواری فجر رقابت کردند.
رقابت دوچرخه سواران قمی در همایش بزرگ فجر
به گزارش قم نیوز، در حالی که همه ساله به مناسبت دهه مبارک فجر و گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در نقاط مختلف کشور در بخش‌های مختلف برنامه‌های گوناگونی به انجام می‌رسد، یکی از جذاب‌ترین برنامه‌ها رقابت‌های ورزشی است.

در استان قم نیز تقریبا در بیش از ۲۰ رشته ورزشی در این ایام رقابت‌های مختلفی در قالب رشته‌های همگانی و قهرمانی برگزار می‌شود که یکی از آنها رشته ورزشی دوچرخه سواری است که با هدف توسعه بیش از پیش این رشته ورزشی اقدام به برگزاری برنامه‌های مهمی در راستای توسعه ورزش همگانی می کند.

تلاش برای جایگزینی دوچرخه به جای خودرو
دوچرخه سواری از رشته‌های کم هزینه‌ای است که از قضا مسئولان در سال‌های اخیر به شدت به فکر جایگزین کردن آن به‌جای استفاده از خودرو افتاده‌اند تا هم از ترافیک‌های سنگین شهری و هم از میزان شدت آلودگی هوا بکاهند، اما هنوز در این راه به هدف خود نرسیده‌اند.

برگزاری همایش‌هایی به مناسبت‌های مختلف سال در رشته دوچرخه سواری و یا رشته‌هایی مانند پیاده روی و دو همگانی نیز به همین دلیل صورت می‌گیرد، اما به نظر می رسد هنوز راهی طولانی تا دستیابی به هدف نهایی یعنی نهادینه سازی فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه به جای خودرو باقی مانده است.

استقبال نوجوانان و جوانانی قمی با دوچرخه‌های مدل جدید و قدیمی
در یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ورزشی در نظر گرفته شده برای دهه مبارک فجر، دستگاه‌های مختلف دست به دست هم دادند تا همایش بزرگ دوچرخه سواری فجر در دومین روز از این دهه در قم برگزار شود و البته این همایش مورد استقبال نسل آینده ساز جامعه قرار گرفت.

جمع زیادی از دوستداران رشته ورزشی دوچرخه سواری با سوار شدن بر این وسیله نقلیه کم هزینه، بدون مزاحمت و فارغ از آلودگی طبق قرار قبلی خود را به مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم رسانده بودند تا در همایش بزرگ دوچرخه سواری فجر حضور پیدا کنند.

برخی از شرکت کنندگان البته عمده آنها نسل نوجوان و جوان جامعه بودند، دوچرخه‌های گران قیمت مدل بالایی جدید در دست داشتند و برخی دیگر نیز از دوچرخه‌های قدیمی که دیگر در هیچ دکان دوچرخه فروشی به چشم نمی‌خورد، استفاده می‌کردند.

تاخیر در شروع همایش و کلافه شدن شرکت کنندگان

طبق قرار قبلی و بر اساس آنچه که در بنرها و تبلیغات شهری اطلاع رسانی شده بود، شروع حرکت دوچرخه سواران به سمت مقصد نهایی باید از مقابل مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم آغاز می‌شد، اما گویا به نظر می‌رسد تاخیر در برگزاری یک برنامه به مسابقات ورزشی نیز سرایت کرده است.

نوجوانان و جوانان دوچرخه سوار برای شرکت در مسابقه آرام و قرار نداشتند و برخی از آنها به سبب جابجایی ساعت شروع همایش نیز کلافه شده بودند، اما مسئولان فارغ از این حواشی، به فکر کار خود بودند و سرانجام همایش ساعت با یک ساعت تاخیر آغاز شد و دوچرخه سواران در مسیر هفت کیلومتری تا بوستان تفریحی ورزشی علوی به رکابزنی پرداختند و در مراسم پایانی نیز به قید قرعه به شرکت کنندگان هدایایی تعلق گرفت.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgxn9q.ak9q74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما