شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 25632

کتاب «فرآیند بالینی درمان‌شناختی» منتشر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی از انتشار کتاب «فرآیند بالینی درمان‌شناختی» با زیر عنوان برای درمانگران جدید در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کتاب «فرآیند بالینی درمان‌شناختی» منتشر می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی با اشاره به کتاب فرآیند بالینی درمان‌شناختی با زیر عنوان برای درمان‌گران جدید اظهار کرد: این مجموعه درباره مباحث کاربردی در زمینه درمان‌شناختی بوده و به مفاهیم اصلی این شیوه درمان می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب ضمن عرضه ساختار و فرآیند درمان به راهبردهای مربوط به هر بخش به تفکیک اشاره می‌کند.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی یادآور شد: این کتاب مراحل مختلف ارزیابی و مفهوم‌پردازی مورد، تشخیص‌گذاری و طراحی برنامه درمانی مناسب را با جزئیات عامل و به صورت جلسه به جلسه آموزش می‌دهد و در هر یک از این مراحل به بررسی چالش‌های اجتماعی می‌پردازد و روش‌هایی برای برخورد موثر با آنها را پیشنهاد می‌کند.

روحانی خاطرنشان کرد: این کتاب شامل ۱۰ فصل اصلی و یک فصل ضمیمه است که فصل نخست آن آشنایی با فرآیند شناختی و رفتاری است و اینکه در کار بالینی چگونه به خود اعتماد کنیم.

وی عنوان کرد: تعامل‌های اولیه با مراجعان، فرآیند ارزیابی، مفهوم‌پردازی مورد و طرح درمانی، آغاز فرآیند درمان‌شناختی رفتاری و مقابله با چالش‌های ابتدایی در درمان‌شناختی رفتاری از جمله عناوین فصل‌های این کتاب است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی آموزش‌های راهبردی بنیادین، برخورد با مراجعانی که از دستور درمان‌شناختی و رفتاری پیروی نمی‌کنند و پایان درمان را از فصل‌های دیگر این کتاب ذکر کرد.

وی با بیان اینکه فصل یازدهم از بیماران روان‌درمانی اشارات کاملی دارد، گفت: این کتاب با تلاش مترجمانی مانند فاطمه شریفی و سعید پناهی به فارسی ترجمه شده است.

روحانی با اشاره به هدف اصلی کتاب فرآیند بالینی درمان‌شناختی گفت: این کتاب ارائه سلسله مراحل درمان و پاسخگویی به چالش‌های پیش رو با رویکرد شناختی و رفتاری را پیگیری می‌کند و امروز درمان‌شناختی جایگاه ویژه‌ای در میان درمان‌های روانشناختی دارد.

کتاب «فرآیند بالینی درمان‌شناختی با زیر عنوان برای درمان‌گران جدید» در ۴۴۸ صفحه تالیف شده و با تیراژ هزار عدد و قیمت ۱۴ هزار تومان در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchi-ni.23nmxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما