سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : 32357

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۰

قم نيوز : قم نگار: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۰پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
به گزارش قم نگار، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۰به شرح زیر است:

رئیس مجلس در اجلاس رؤسای بین المجالس جهان: ملت ایران نشان داد زور و قلدری بی اثر است
رئیس مجلس خبرگان رهبری: رهبرمعظم انقلاب پس از امام کشور را به سلامت از فراز ونشیب ها عبور دادند
آیت الله آملی لاریجانی: دادستان‌ها با ‌‌ناهنجاري‌هاي فرهنگي برخورد كنند
آیت الله حسینی بوشهری: مکاتبه آیت الله العظمی مکارم و شیخ الازهر نویدبخش تحولات مثبت در جهان اسلام است
آیت الله نمازی: مسؤولی‌که هنگام تحویل مسؤولیت ناراحت شود اهل‌پست و مقام است
آیت الله اراکی: فرقه شیرازی از عربستان کمک مالی می‌گیرد


** جام جم ۹۴/۶/۱۰
* اطمینان شرمن از اجرای توافق وین
وندی شرمن، مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در جریان گفت‌وگوهای هسته‌ای عنوان کرده «مطمئنم که توافق هسته‌ای اجرایی خواهد شد.» معاون وزیر خارجه آمریکا که در دانشگاه ویرجینیا سخن می‌گفت، همچنین یادآور شد: بازرسی تاسیسات هسته‌ای ایران باید با اجازه تهران باشد.
* خبرهای ضدونقیض درباره بازداشت شکوری‌راد
علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران عصر دیروز و پس از برگزاری یک نشست خبری، بازداشت شد. او در این نشست در پاسخ به پرسشی در مورد فتنه سال ۸۸ گفته بود: «ما از واژه‌ای که شما به کار می‌برید (فتنه) دریافت و تعریف روشنی نداریم و در متون ما فتنه تعریف نشده است.» سایت مشرق هم نوشته، مرجع قضایی علت بازداشت وی را اصرار بر تخلفات قبلی و اقدامات فتنه‌گرانه اعلام کرده است.
در همین حال خبرگزاری ایسنا به نقل از غلامرضا انصاری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، خبر بازداشت شکوری راد را تکذیب کرده و گفته دبیرکل این حزب تنها برای پاره‌ای کارهای حقوقی به دادسرای اوین رفته است.

** همشهری ۹۴/۶/۱۰
* تلفات سنگین اشرار
سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) از پاکسازی برخی مناطق مرزی استان کرمانشاه از عناصر ضد انقلاب و هلاکت تعدادی از آنها با ضبط مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات خبر داد. در این عملیات یکی از رزمندگان سرافراز سپاه اسلام به نام عبد الحمید حسینی به شهادت رسیده است.
* آیت‌الله اراکی:فرقه شیرازی از عربستان کمک مالی می‌گیرد
آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که چندی پیش اظهارات صریحش در مورد فرقه شیرازی جنجال ساز شده بود بار دیگر از کمک‌های مالی عربستان به این فرقه خبر داده و گفته است «ما اطلاعات دقیق و مدارک مستند داریم که حتی عربستان سعودی که در زمره تسنن افراطی است و باید با جریان تشیع افراطی دشمن باشد، با واسطه و روش‌های خاص خودش از این جریان حمایت مالی می‌کند.»

** کیهان ۹۴/۶/۱۰
* تحریم‌های جدید علاوه بر تحریم‌های قبلی!
«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به سناتور «جرالد ندلر» نوشت: توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ قوی‌ترین نظام بازرسی‌هایی که تاکنون برای نظارت بر یک برنامه هسته‌ای مورد مذاکره قرار گرفته را ایجاد کرده است.
ایران همچنان امکان دسترسی به بازار ما به عنوان بزرگترین بازار دنیا را نخواهد داشت و ما تحریم‌های شدید خود که هدف آن حمایت ایران از گروه‌هایی مانند حزب‌الله، نقش بی‌ثبات‌کننده در یمن، حمایت از بشار اسد، برنامه موشکی و نقض حقوق بشر در داخل این کشور است، حفظ خواهیم کرد.
من اطمینان می‌دهم که حق ایالات متحده برای حفظ و اجرای تحریم‌های موجود و حتی اعمال تحریم‌های جدید برای رسیدگی به نگرانی‌های مداوم محفوظ است.
* صفارهرندی: تسلیم آمریکا نخواهیم شد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با یک توافق هیچ‌گاه تسلیم آمریکا و غربی‌ها نشده و دست و پایمان را جلوی آنها جمع نخواهیم کرد.
محمدحسین صفارهرندی اظهار داشت: اگر اجازه داده‌ایم غربی‌ها از تاسیسات هسته‌ای کشور بازدید کنند، خواسته‌ایم به ساده‌لوحان جهان بفهمانیم که فعالیت هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است.
* دولت فرماندهی واحد اقتصادی ندارد
نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون دولت فرماندهی واحد اقتصادی ندارد، گفت: از قضا وزیر اقتصاد که باید در این فرماندهی نقش بیشتری ایفا کند، اصلاً حضور ندارد.

** شرق ۹۴/۶/۱۰
* داعش بزرگ‌ترین معبد باستانی خاورمیانه را منفجر کرد
گروه تروریستی «داعش» معبد «بل» بزرگ‌ترین معبد باستانی در خاورمیانه را که در شهر تاریخی «پالمیرا» در سوریه واقع است، منفجر کرده است. این دومین معبد باستانی در سوریه است که در روزهای گذشته هدف حمله داعش قرار گرفته است.
* مرگ ۳۱ نفر در حمله هوایی در «حجه» یمن
یک حمله هوایی توسط ائتلاف تحت رهبری عربستان‌سعودی که از نیروهای نزدیک به دولت یمن حمایت می‌کنند باعث مرگ ۳۱ نفر در استان شمالی «حجه» شده است.
سازمان‌ملل می‌گوید تقریبا چهارهزارو ٥٠٠ نفر - شامل تقریبا دو هزار غیرنظامی - از زمان شروع حملات هوایی ائتلاف در ماه مارس کشته شده‌اند و اکنون «یک فاجعه انسانی» در یمن در جریان است.

** ایران ۹۴/۶/۱۰
* قدردانی روحانی از حمایت‌های رهبرمعظم انقلاب
رئیس جمهوری در جلسه یکشنبه گذشته هیأت دولت، با قدردانی از حمایت و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از دولت طی دو سال گذشته و تأکید بر اینکه دولت یازدهم خود را ملزم به اجرای دقیق و کامل تاکیدات رهبر معظم انقلاب می‌داند، گفت: دولت تمام تلاش خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی به‌کار گرفته و خواهد گرفت.
* آتش تروریسم دامنگیرحامیانش می‌شود
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری روز گذشته در افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی ۱۷ هزار شهید ترور، با تأکید بر اینکه جهان باید با استاندارد واحد در برابر همه گروه‌های تروریستی بایستد، گفت: ترور و تروریسم تا زمانی که ابزاری برای پیشبرد اهداف قدرت‌ها است و تا زمانی که اراده قوی جمعی و عزم واقعی در جهان به وجود نیاید، از بین نخواهد رفت.
رئیس جمهوری تصریح کرد: آتش افروزان بدانند آتش تروریسم دیر یا زود دامن آنان را هم خواهد گرفت و این گونه نیست که کشوری از گروهی تروریستی به نفع منافع خودش استفاده کند و تا پایان همواره از یک گروه تروریستی منتفع شود. وی با قدردانی از برگزار‌کنندگان این کنگره، برگزاری آن را به معنای احترام به شهیدان بزرگوار و مظلوم این سرزمین و پرده برداشتن از ماهیت پلید و زشت تروریسم دانست.
* مصر پس از سه سال صاحب پارلمان می‌شود
با اعلام کمیته انتخاباتی مصر مبنی بر اینکه انتخابات پارلمانی در ماه اکتبر برگزار می‌شود، این کشور پس از سه سال صاحب پارلمان می‌شود. آخرین پارلمان مصر که اکثر کرسی‌های آن را حامیان اخوان‌المسلمین در دست داشتند، سال ۲۰۱۲ یک سال پیش از سرنگونی محمد مرسی منحل شد. شماری از جناح‌های سیاسی مصر اعلام کرده‌اند که در انتخابات جدید شرکت نمی‌کنند.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۶/۱۰
* رئیس سلفی کمیته روابط خارجی مجلس کویت در اظهار نظری تفرقه برانگیز، ضمن متهم کردن ایران به تلاش برای تصرف سرزمین‌ها و منابع طبیعی کشورهای عربی منطقه، گفت ایران، دشمن واقعی اعراب است.
* هنر دیپلماسی تیم مذاکرات هسته‌ای ایران در تاریخ ماندگار خواهد بود
آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی در دیدار وزیر امور خارجه، با تاکید بر اهمیت هنر دیپلماسی در مذاکرات سیاسی، از عملکرد وزارت امور خارجه، مخصوصاً تیم مذاکرات هسته‌ای و به ویژه شخص دکتر ظریف تشکر کرد و با این جمله که نباید به خاطر تندروی‌های یک اقلیت محدود دلسرد شوید، گفت: تنش‌زدایی، خنثی کردن و مقابله با سیاست شوم ایران هراسی، تعامل سازنده با جهان با حفظ عزت، حکمت و اقتدار، از جمله خصوصیات و هنر دیپلماسی در دولت یازدهم است که در تاریخ ماندگار خواهد بود.

** وطن امروز ۹۴/۶/۱۰
* هماهنگی جامعه روحانیت و جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رئیس شورای همگرایی اصولگرایان اظهار داشت: در انتخابات آینده بویژه خبرگان حتما با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هماهنگ عمل خواهیم کرد و الحمدلله تلاش‌های خوبی برای رسیدن به فهرست واحد در حال انجام است.
* حذف ۶میلیون نفر از فهرست یارانه‌
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره روند حذف یارانه پردرآمدها اعلام کرد که ۶ میلیون نفر باید از دریافت یارانه نقدی محروم شوند.

** جوان ۹۴/۶/۱۰
* صدور مجوز حزبي به فعالان فتنه خلاف قانون است
بادامچيان با اشاره به اينكه هر دولتي حق دارد استراتژي و روش‌هاي مطلوب خود را اعمال نمايد ادامه داد: اقدامات دولت در مورد احزاب بايد طبق قانون احزاب باشد، صدور مجوز براي حزبي كه عناصر فتنه ۸۸ در آن حضور دارند خلاف قانون است كه ان‌شاءالله جبران شود.
* يك‌پنجم كودكان اسرائيلي هدف سو‌ءاستفاده جنسي
«راديو اسرائيل» گزارش داد، بر اساس مطالعه دانشكده امور اجتماعي دانشگاه حيفا، از هر پنج كودك اسرائيلي، يك نفر از آنها هدف سوءاستفاده جنسي قرار مي‌‌گيرد. بر اساس اين گزارش، در اين بررسي ۱۲ هزار كودك ۱۱ تا ۱۷ ساله بررسي شده‌اند كه بيشتر قربانيان گفته‌اند به دليل خجالت، سوءاستفاده از خود را گزارش نداده‌اند

** آفتاب یزد ۹۴/۶/۱۰
* طالبان مخفی کردن مرگ ملا عمر را تایید کرد
طالبان دیروز (دوشنبه) تایید کرد که برای دو سال مرگ ملاعمر را پنهان کرده و اعلام کرد که وی در همان ۲۰۱۳ و همانطور که اطلاعات افغانستان آن را در سال جاری میلادی تایید کرد، مرده بود.
به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، این گروه‌شبه‌نظامی حتی در ژوئیه ۲۰۱۵ نیز به انتشار بیانیه‌های رسمی از جانب ملاعمر، رهبر سابق طالبان ادامه داد.
* ولید المعلم رئیس دولت انتقالی سوریه؟
با خبر شدیم یک روزنامه لبنانی در خبری تاییدنشده اعلام کرد روسیه و آمریکا بر سر تشکیل دولت انتقالی در سوریه به ریاست ولید المعلم وزیر خارجه فعلی این کشور به توافق رسیده‌اند.به گزارش عصرایران، هنوز هیچ منبع دیگری این خبر را تایید نکرده است.

** رسالت ۹۴/۶/۱۰
* دادستان‌ها با ‌‌‌ ناهنجاري‌هاي فرهنگي برخورد كنند
آيت الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه در جمع مسئولان قضائي :جنایات اسرائیل نماد حقوق بشر آمریکایی است.
شبيخون فرهنگي را باور کنيم.
دستگاه قضائی ایران نیازی به نسخه آمریکایی ندارد.
برخی خیابان‌های پایتخت بیشتر شبیه سالن مد است.
* کمپين نخريدن خودرو کارضد انقلاب است
محمدرضا نعمت زاده وزير صنعت، ثبات قيمت خودرو را به مفهوم کاهش قيمت تعبير کرد و راه‌اندازي کمپين خودروي داخلي نخريم را خيانت، يک عمل ضدانقلابي، حرام و مغاير مصالح ملي عنوان کرد.
وي با بيان اينکه از يک دستگاه خودروي ۹ هزار دلاري حدود ۲ هزار دلار ارزبري وجود دارد، بنابراين عمده هزينه‌ها ناشي از توليد خودرو داخلي است که اين هزينه‌ها تابع تورم بوده است، گفت: تصور من بر اين است که اگر خودروسازان قيمت را ثابت نگه داشته‌اند، در عمل به مفهوم کاهش قيمت خودرو است.
* حل افراط گرايي نيازمند همکاري کشورهاي اسلامي است
محمدجواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان در بدو ورود به فرودگاه تونس با بيان اينکه مشکلات افراط گرايي و بي ثباتي در منطقه وجود دارد، گفت: حل اين مشکلات در مناطقي نظير ليبي، سوريه، عراق و يمن نيازمند گفتگو و همکاري ميان کشورهاي جهان اسلام است.

** مردم سالاری۹۴/۶/۱۰
* در جامعه‌اي که وحدت وجود دارد ترور جايگاهي نخواهد داشت
حجت‌الاسلام والمسلمين محمد حسن ابوترابي‌فرد نايب رئيس مجلس در دومين کنگره بين‌المللي ۱۷هزار شهيد ترور گفت: اگر مسلمانان در سايه آموزه‌هاي ديني حيات خود را سامان دهند و وحدت داشته باشند در اين جامعه ترور جايگاهي نخواهد داشت.
* ايران منتظر لغو تحريم‌ها نمانده است
مجيد تخت‌روانچي معاون اروپا و آمريکاي وزير امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه‌ خبري بلومبرگ گفت که اقتصاد ايران صرف نظر از اجرا يا اجرا نشدن توافق هسته‌اي و اين که تحريم‌هاي بين‌المللي لغو بشوند يا نه، تقويت خواهد شد.
اين معاون وزير امور خارجه ايران ادامه داد:‌ پايين آمدن وابستگي به درآمدهاي نفتي و افزايش جمع‌آوري ماليات موجب تقويت اقتصاد ايران خواهد شد و دولت براي رشد و توسعه منتظر لغو تحريم‌ها نمانده است.

** آرمان ۹۴/۶/۱۰
* ملت ایران نشان داد زور و قلدری بی اثر است
رئیس مجلس با اشاره به این که در جهان امروز برخی از قدرت‌ها هنوز بر این باورند که می‌توانند با استفاده از زور، فشار و تحریم به اهداف سیاسی خود دست پیدا کنند، گفت که ملت ایران در موضوع هسته‌ای با ایستادگی در مقابل فشارها و تحریم‌ها نشان داد که سلاح زور و قلدری سلاح کهنه و بی‌اثر است و دیگر کارایی و برندگی ندارد.
علی لاریجانی در نشست دیروز اجلاس روسای مجلس عضو اتحادیه بین‌المجالس جهان در نیویورک تحت عنوان «دموکراسی در خدمت صلح و توسعه پایدار» افزود: سوال اصلی مطرح در این نشست باید این باشد که آیا در جهان امروز واقعا دموکراسی در خدمت صلح و توسعه پایدار هست یا نه.
* ایران وارد فاز تجاری‌سازی فناوری هسته‌ای می‌شود
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران وارد فاز تجاری‌سازی فناوری هسته‌ای می‌شود، به‌گونه‌ای که شاهد هزینه، فایده و توجیهات در فعالیت‌های هسته‌ای از نظر مالی باشیم.
علی اکبر صالحی افزود: فعالیت‌های هسته‌ای همچنان رو به جلو می‌رود، اما وارد فازی جدید به نام فاز تجاری‌سازی فناوری هسته‌ای خواهیم شد.

** فرهیختگان ۹۴/۶/۱۰
* صورتجلسه شده بود
سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی، وکیل‌مدافع مهدی‌هاشمی با اشاره به خبر کشف تعدادی سکه و موبایل از مهدی‌هاشمی در زندان گفت: «قابل توجه این است که وقتی مهدی‌هاشمی را به زندان تحویل دادیم مقداری پول و تعدادی سکه‌ گرمی همراهش بود که تمامی آنها صورتجلسه شد.» وی در همین حال گفت که نسبت به موکلش بی‌طرفانه عمل نمی‌شود.

** آفرینش ۹۴/۶/۱۰
* باهدف عادي سازي روابط دوجانبه صورت مي‌گيرد؛ سفر هيات سياسي آنکارا به تل‌آويو
همزمان با اقدام رژيم صهيونيستي در ازسرگيري صادرات توليدات نظامي خود به ترکيه، يک هيات سياسي از آنکارا وارد تل‌آويو مي‌شود.به گزارش سايت عبري زبان «nrg»، براي اولين بار پس از ايجاد تنش در روابط آنکارا- تل‌آويو که از سال ۲۰۱۰ با يورش نيروهاي اسرائيلي به ناوگان «آزادي» و قتل ۱۰ شهروند ترک صورت گرفت، امروز يک هيات سياسي از ترکيه به رياست مدير مرکز پژوهش‌ها وابسته به اتحاديه صنعتگران و بازرگانان ترکيه وارد سرزمين‌هاي اشغالي مي‌شود.

** ابتکار ۹۴/۶/۱۰
* هیچ گونه محدودیتی برای همکاری با روسیه نداریم
وزیر دفاع گفت: ما با روسیه (در بخش نظامی) همکاری می‌کنیم و این به معنای همکاری در ساخت و حتی یافتن بازار مشترک است و هیچ گونه محدودیتی برای همکاری با روسیه نداریم.
به گزارش المیادین سردار دهقان افزود : درخصوص موضوع سامانه اس ۳۰۰ ما به توافق نهایی رسیده‌ایم و اواخر سال جاری میلادی این سامانه را دریافت می‌کنیم اما به علل مشکلات فنی تحویل کامل این سامانه تا اواسط سال آینده میلادی طول خواهد کشید.
* لایحه شدن برجام برخلاف مصالح کشور است
عراقچی معاون وزیر خارجه درجلسه کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت اینکه برجام لایحه شود و به مجلس بیاید در اختیار وزارت خارجه نیست بلکه تصمیم آن با دولت است. ولی روند قانونی شدن برجام قطعا طبق قانون طی خواهد شد. از نظر ما فرقی نمی‌کند که لایحه شود به مجلس بیاید یا نیاید، ولی به لحاظ مصالح کشور به صلاح نمی‌دانیم به مجلس بیاید.

** قدس ۹۴/۶/۱۰
* توافق بانکی‌ها برای کاهش تدریجی نرخ سود
علی صالح آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات از توافق بانکداران برای کاهش تدریجی نرخ سود بانکی خبر داد و گفت: با توجه به افت نرخ تورم، بانکها نیز معتقد به کاهش نرخ سود بانکی هستند و هماهنگی‌هایی نیز در این خصوص باید انجام شود.
* انتقاد از اظهارات رحمانی فضلی
مهرداد بذرپاش، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از سخنان اخیر وزیر کشور که ریاست جمهوری روحانی را هشت ساله عنوان کرده است، گفت: اگر این سخنان در قالب پیش‌بینی یک شخصیت سیاسی بیان شده است، مبارکشان باشد، اما به عنوان یک وزیر و مقام مسؤول، حرف ایشان بیش از یک پیش‌بینی ساده قلمداد می‌شود. وی افزود: چنین سخنانی می‌تواند شائبه‌هایی را برای آینده پیش بیاورد که بگویند، وزیر کشور به عنوان مسؤول ستاد انتخابات کشور، طراحی‌‌ها را به گونه‌ای رقم زده که ریاست جمهوری آقای روحانی دو دوره‌ای شود.

** قانون۹۴/۶/۱۰
* برجام، توافق برد-برد است
وزیر خارجه آمریکا در دولت بیل کلینتون، برجام را «توافق برد-برد» توصیف کرد.
مادلین آلبرایت، وزیر خارجه اسبق آمریکا در یادداشتی برای «سی‌ان‌ان» با عنوان «توافق(هسته‌ای) ایران برد-برد است»، از برجام حمایت کرد.
وی با هشدار درباره تبعات رد کردن «برجام» توسط کنگره آمریکا نوشت: «مدافعان رای منفی کنگره جایگزین یا طرحی پایدار در قبال توافق ارائه نکرده‌اند. اشتباه نکنید عواقب و پیامدهای آن جدی است».

** خراسان ۹۴/۶/۱۰
* به دام افتادن ابومعاويه،يکي از رهبران القاعده
نيروهاي امنيتي لبنان، « محمد حاتم» مشهور به «ابومعاويه» از برجسته‌‌ترين عناصر سازمان تروريستي «القاعده» را به هنگام عزيمت به ترکيه در فرودگاه بين‌المللي بيروت دستگير کرده‌اند.
* حقيقت پور: مجري انتخابات، نبايد پيشگويي کند
حقيقت پور عضو شوراي مرکزي فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت با اشاره به اظهارات وزير کشور مبني بر اينکه آقاي روحاني قرار است ۸ سال رييس جمهور باشد گفت: مديراني که مجري انتخابات هستند نبايد اين گونه اظهارات را مطرح کنند.
* شيوه جديد رسيدگي به اعتراض به رد صلاحيت‌ها
نجات ا... ابراهيميان سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به توصيه‌هايي که امام راحل به اعضاي اين شورا کرده‌اند، گفت: اعضاي شوراي نگهبان انتخاب سياسي خود را با صداي بلند فرياد نزنند.
وي همچنين درباره رسيدگي به اعتراضات درباره تاييد صلاحيت‌ها نيز خبر داد که در اين دوره به شکل جديدتري اين روند را دنبال می‌کنيم که در همان مرحله مربوط به اعتراض به رد صلاحيت، سعي کنيم حرف‌هاي همه معترضين را بشنويم و دلايل و مستندات آنها را مورد بررسي قرار دهيم و سعي کنيم در همان مرحله تا آنجايي که می‌توانيم اقناع کننده ظاهر بشويم.

** اعتماد ۹۴/۶/۱۰
* پيگيري براي آزادي «مصطفي تاج‌زاده» از طريق ماده١٣٤
وكيل‌مدافع مصطفي تاج‌زاده گفت كه پيگير آزادي موكلش با استناد به ماده ١٣٤ قانون جديد مجازات اسلامي است.
هوشنگ پوربابايي، اظهار كرد: طبق ماده ١٣٤ قانون جديد مجازات اسلامي موكلم نبايد بيشتر از مجازات اشد كه شش سال حبس با لحاظ پرونده اخير است، را تحمل كند.

** شهروند ۹۴/۶/۱۰
* پایگاه آمریکایی:مخالفان توافق هسته‌ای در آمریکا ناکام ماندند
درحالی‌که در ادامه کش و قوس‌ها درباره برجام در آمریکا، روز یکشنبه «جف مرکلی» سناتور دموکرات ایالت اورگان رسما به صف موافقان پیوست، یک پایگاه آمریکایی بر ناکامی مخالفان توافق هسته‌ای ایران تأکید کرد. «پولیتیکو» دیروز ٣١ آگوست در گزارشی درباره تعطیلات کنگره آمریکا در این ماه و تشدید تلاش‌های مخالفان برجام نوشت:«مخالفان ایران ناکام ماندند. تعطیلات یک ماهه قرار بود بهترین فرصت برای منتقدان جهت تعمیق مخالفت‌ها باشد اما اینطور نشد».

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
رهبرمعظم انقلاب پس از امام کشور را به سلامت از فراز ونشیب ها عبور دادند

فارس/رئیس مجلس خبرگان رهبری در هجدهمین اجلاس خبرگان رهبری با تأکید بر واجدالشرایطی و دقت مقام معظم رهبری، گفت: همواره دقت ایشان برای ما روشن‌تر می‌شود؛ دوران پس از امام، کشور فراز و نشیب‌های بسیاری داشت اما ایشان این کشتی را به سلامت عبور دادند و ما تا به امروز در محیط امنی در کشور جمهوری اسلامی و تحت حکومت ولایت‌ فقیه زندگی می‌کنیم. آیت‌الله یزدی همچنین به موضوع برجام اشاره کرد واظهار داشت: این شبهه که چون امضا در کار نیست مجلس نباید نظر بدهد از نظر قانون اساسی اینگونه نیست و اصل قانون اساسی شامل این موضوع است. از این رو مجلس حق دارد و در پایان هر چه مجلس و شورای امنیت ملی بگوید ما تسلیم هستیم. آیت‌الله یزدی در بخش دیگر سخنان خود به مسئله انتخابات پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: ما با کسی تعارف نداریم و معتقدیم وزارت کشور مجری و شورای نگهبان ناظر است و نظارت آن نیز استصوابی خواهد بود نه تماشایی و این نظارت از
لحظه نام‌نویسی تا اعلام نتیجه انجام می‌شود.

مکاتبه آیت الله العظمی مکارم و شیخ الازهر نویدبخش تحولات مثبت در جهان اسلام است
حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه نامه نگاری مرجعیت شیعه و شیخ الازهر امید بررسی راهکارهای برون رفت از اختلافات را در دل زنده می کند، ابراز داشت: این مسئله زمینه ساز افزایش گفت وگو بین شخصیت های مطرح جهان تشیع و تسنن خواهد بود.آیت الله حسینی بوشهری همچنین این نامه نگاری را موجب افزایش رفت وآمدهای میان علمای شیعه و اهل سنت در سطح بالاتر عنوان کرد و گفت: ارتباط شخصیت های برتر شیعه و اهل تسنن سبب روشنگری در سطح جهانی و بین المللی خواهد شد تا مسلمانان متوجه خطر
دشمنان باشند و بدانند عمل به تکالیف اسلام به سود امت اسلامی است.

مسؤولی‌که هنگام تحویل مسؤولیت ناراحت شود اهل‌پست و مقام است
رسا/آیت الله نمازی با مقایسه تفکر نسل اول انقلاب و نسل بعد از انقلاب برای گرفتن مسؤولیت ها گفت: نسل جدیدی که امروز در پست های مدیریتی نسل اول انقلاب قرار می گیرند باید همان تفکر نسل اول انقلاب که مدیریت را جایگاهی برای خدمت به مردم می‌دانستند داشته باشند. عضو جامعه مدرسین تأکید کرد: اگر مدیری که هنگام رسیدن به مسؤولیت خوشحال شد و هنگام تحویل مسؤولیت ناراحت شد؛ مشخص می‌شود که اهل پست و مقام و منصب است، لذا بزرگان ما هیچ گاه شانه خود را زیر بار مسؤولیت قرار نمی‌دادند.

ورود آیت الله العظمی نوری همدانی به باکو
رسا/ آیت‌الله‌ العظمی نوری همدانی دیروزوارد شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شدو مورد استقبال شیخ‌الاسلام «الله شکور پاشازاده» بالاترین مقام دینی آن کشور قرار گرفت. ایشان ، هدف از سفر خود به این کشور اسلامی را کمک به تقویت وحدت بین مسلمانان و همبستگی بین دو کشور اعلام کرد.دیدار با علمای جمهوری آذربایجان و شرکت در نشست اداره مسلمانان قفقاز با حضور شیعیان این کشور، از برنامه‌های ایشان اعلام شده است.

همه کشورهای اسلامی باید در یک جبهه علیه افراط گرایی متحد باشند.
تسنیم/ دکتر ظریف در دیدار با طیب البکوش وزیر خارجه تونس افراط گرایی و تروریسم را خطر بزرگ جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز نبرد اصلی بین افراط گرایی و اعتدال است و همه کشورهای اسلامی باید در یک جبهه علیه افراط گرایی متحد باشند. وزیرخارجه کشورمان خواستار توقف دخالت خارجی در بحران های منطقه ای شد و افزود: راهکار گفت‌وگو باید مبنای راه حل بحران های منطقه قرار گیرد و هر نوع کمکی در جهت تسهیل مسیر گفت وگو باشد.

رژیم‎صهیونیستی: مشکل ما فقط ایران است
العالم/رئووِن ریولین رئیس رژیم صهیونیستی بار دیگر ادعا کرد که میان اسرائیل و کشورهای عربی جنگی وجود ندارد و مشکل، فقط ایران است .وی به عنوان نمونه از روابط رژیم اشغالگر با مصر و اردن را مثال زد و مدعی شد؛ این روابط خوب، بهترین دلیلی است که نشان می دهد ما به راستی خواهان ایجاد صلح در منطقه هستیم!

یمن پهپادجاسوسی ریاض را بر زمین نشاند
فارس/منابع یمنی اعلام کردند که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله، یک پهپاد جاسوسی را در حالی که بر فراز استان جیزان در جنوب عربستان در حال پرواز بود، سالم و بدون هیچگونه آسیب دیدگی بر زمین نشاندند و به غنیمت گرفتند.پیش از این نیز نیروهای یمنی پهپاد جاسوسی عربستان را سرنگون کرده بودند.

اوباما:اختلاف من و نتانیاهو خانوادگی است
تسنیم/باراک اوباما،در مصاحبه با روزنامه یهودی فوروارد اعلام کرد که آمریکا و اسرائیل باید همکاری امنیتی خود را پس از بحثهای صورت گرفته درباره توافق هسته‌ای ایران افزایش دهند.رئیس‌جمهور آمریکا با تاکید بر لزوم افزایش همکاری امنیتی میان امریکا و رژیم صهیونیستی اختلاف ایجاد شده میان خود و بنیامین نتانیاهو را یک درگیری درون خانوادگی خواند.

اظهارات هسته ای کری درباره ایران
فارس/وزیر خارجه آمریکا گفت که اگر ایران از تعهداتش در توافق هسته ای تخطی کند، همه گزینه‌ها برای آمریکا در دسترس است.جان کری افزود:«ما از فرآیندی که به واسطه آن تمامی سئوال‌ها پاسخ داده می‌شوند راضی هستیم. اگر آن‌ها (ایران) آنطور که ما انتظار داریم در زمینه دسترسی‌ها شرایط را مهیا نکنند و توافق صورت گرفته را نقض و تخلف کنند ، در آن صورت تمامی گزینه‌ها برای آمریکا در دسترس است.»

بیانیه‎ حزب‎الله ‎در سالروز ناپدید شدن ‎امام ‎‎موسی‎ صدر
مهر/حزب الله لبنان به مناسبت سی و هفتمین سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر در بیانیه ای تصریح کرد: امام صدر، امام مقاومت بود و پیگیری مسأله ناپدید شدن وی همواره در رأس اولویتهای حزب الله بوده و خواهد بود.

رشد اسلامگرایی درآمریکا
حوزه / تعداد مسلمانان جنوب ایالت نیوجرسی آمریکا در سال‌های اخیر با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است؛ به عنوان نمونه در پانزده سال گذشته جمعیت مسلمانان اتلانتیک تقریبا سه برابر شده است.به گفته دبیر جامعه مسلمانان این منطقه گاهی تعداد شرکت کنندگان در مراسم نماز جماعت مسجد به حدود پنج هزار نفر می‌رسد. همچنین با بالا رفتن تعداد پیروان دین اسلام، نیاز به آموزش تعلیمات اسلامی در جامعه رو به افزایش است.برای پاسخ دادن به این دو نیاز جامعه در حال رشد مسلمانان، به زودی یک مسجد و یک
مدرسه اسلامی در این منطقه افتتاح خواهد شد.

حمایت آلمان از مشارکت ایران در حل بحران سوریه
باشگاه خبرنگاران/ صدر اعظم آلمان، در یک کنفرانس خبری در برلین اعلام کرد از مشارکت ایران در هر گونه مذاکره ای که با هدف پایان دادن به جنگ داخلی سوریه انجام شود استقبال خواهد کرد. مرکل گفت: به عقیده من ایران از نفوذ زیادی در سوریه برخوردار است.

گسترش پدافند هوایی در ۳۷۰۰ نقطه ایران
فردا نیوز/فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(صلی الله علیه و آله و سلم) گفت: دو سامانه بینا و نظیر با موجها و طیف‌های راداری بسیارمتنوع امروز سه شنبه رونمایی می‌شود. امیر سرتیپ اسماعیلی با اشاره به اینکه پس از تشکیل پدافند هوایی سیستمهای راداری، شنود اطلاعاتی و دوش پرتاب و سیستمهای دیده‌بانی و توپخانه ای در سه هزار و ۷۰۰ نقطه کشور گسترش یافته است گفت: این در حالیست که پیش از شروع جنگ تحمیلی ما در ۵۰ نقطه و پس از آن نیز تا ۴۰۰ نقطه گسترش پدافند هوایی را داشتیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjatet.uqe8izsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما