يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : 19249
کوثری در قم:

ما بی‌سواد، اما بی‌تدبیری در توافقنامه قابل انکار نیست

قم نيوز : قم نیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه آقای روحانی منتقدان را بی‌سواد و کم‌سواد می‌داند و قبول، ما کم سوادیم اما واقعیت این است که در برابر امتیازاتی که دادیم و امتیازاتی که گرفتیم توفیق نداشته‌ایم.
ما بی‌سواد، اما بی‌تدبیری در توافقنامه قابل انکار نیست
به گزارش قم نیوز، اسماعیل کوثری در مراسم جشن بزرگ دهه انقلاب در مسجد اهل بیت(ع)، در سخنانی با موضوع امنیت ملی وجایگاه انقلاب اسلامی درمنطقه و جهان به تبیین این موضوع پرداخت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای تعریف امنیت باید آن را در ۳ بعد امنیت فردی، عمومی و ملی تقسیم بندی کنیم. امنیت ملی یعنی فرد در هر جامعه‌ای در هر مکانی احساس امنیت کند این امنیت مادی روحی یا معنوی می‌تواند باشد اما آن تعریفی که بیشتر مد نظر است امنیت جانی و مادی است.

*تامین امنیت مردم مهمترین شاخصه حکومت‌ها

کوثری افزود: از شاخصه‌های اولیه هر حکومتی نیز تامین امنیت مردم است، حکومت امیرالمومنین (ع) بر این اصل قائل بودند که در جامعه اسلامی هر فردی باید امنیت داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تامین امنیت از وظایف حاکمیت در هر نظامی است. جامعه باید به گونه ای اداره شود که مردم در آن حساس ناامنی نکنند چرا که احساس ناامنی، سبب بروز ناامنی می‌شود. امنیت ملی در جامعه سبب جذب سرمایه از داخل و خارج و فراهم کننده شرایط ارتقا و پیشرفت است.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با انقلاب اسلامی باید گفت قبل از پیروزی انقلاب مردم از لحاظ قانونی امنیت نداشتند چه بسا افراد لاابالی در شهر مردم را آزار و اذیت می کردند و حتی قانون به جای دفاع از مظلوم طرف ظالم را می گرفت. اما به برکت انقلاب اسلامی الان امنیت در جامعه حاکم است، انقلاب نعمت بزرگی بود که خدا به ما عطا کرد.

کوثری تاکید کرد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بر امر امنیت در جامعه بسیار تاکید داشته و دارند، پس از پیروزی انقلاب بسیاری از دشمنان ما سعی کردند از هر دری که می توانند وارد شوند تا امنیت داخل کشور را از ما بگیرند در این راستا با هدف ضربه به نظام برای سقوط نظام تلاش زیادی را به کار گرفتند و چند صباحی از انقلاب نگذشته بود که با تقویت و حمایت حزب بعث عراق صدام را به جان ایران انداختند.

*فتنه گران ابزاری برای ناامنی نظام بودند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: این دسیسه ها و مشکلات از سوی شمنان از ابتدای پیروزی انقلاب وجود داشت اوایل با تحریک گروهک ها و منافقین و در ایام معاصر هم به اسم تقلب فتنه ۸۸ را ایجاد کردند و کشور را ۸ ماه با مشکل مواجه کردند، اما آنچه روشن است این است که با تدابیر حضرت امام(ره) و رهبرمعظم انقلاب از ابتدای انقلاب این دشمنان بودند که در توطئه های خود ناکام مانده اند.

وی تصریح کرد: در برخی مقاطع هم مسئولانی در راس امور قرار گرفتند و کشور را رو به ضعف بردند مثل بنی صدر اما امام(ره) با تدبیر مثال زدنی خود وحدت را در میان تمام ارکان نظام ایجاد کرد و این نشان دهنده تفاوت رهبری دینی و غیر دینی است.

*نگاه رهبری دینی، خدمتگزاری است


کوثری خاطرنشان کرد: رهبران دینی همه وجودشان را خالصانه و صادقانه برای خدا می گذارند در حالی که هدف برای رهبران غیر دینی منافع شخصی است. نگاه رهبری دینی خدمتگزاری و خادمی برای مردم است و این نکته را نیز همواره به سایر مسئولان یادآوری می کند. کما اینکه امام راحل و رهبر معظم انقلاب این نکته را بارها و بارها گوشزد کرده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از نکات دیگری که همواره رهبری دینی از مردم می خواهد حضور همیشگی در تمام عرصه ها و صحنه ها است چراکه مردم اگر انقلاب و نظام را از خود بدانند همیشه مراقب آن هستند. امام (ره) و رهبر معظم انقلاب همواره تاکید داشته و دارند که نظام برای مردم است.

وی افزود: ناامنی های کشورهای اطراف ما همه برگرفته از سیاست های زورگویانه آمریکا، استکبار و صهیونیست است که با راه اندازی جنگ و مسلمان کشی قصد ایجاد ناامنی در منطقه را دارند. ما کوچکترین ناامنی را تحمل نمی کنیم و آنقدر قوی هستیم که در کوتاه ترین زمان جواب متعرضان را بدهیم.

*در بعد تامین امنیت فرهنگی ضعیف عمل کردیم

کوثری تصریح کرد: امنیت ملی ابعاد مختلف و زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره را شامل می شود، در بعد امنیت نظامی می توان گفت جایگاه بسیار خوبی داریم، اما متاسفانه در بعد امنیت فرهنگی امنیت دلخواه را نیافته ایم، دشمن هجوم همه جانبه ای را علیه ما آغاز کرده، هجومی که رهبر انقلاب اسلامی بارها از آن با عنوان تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی یاد کرده اند و درباره آن هشدار داده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: در کل از نگاه بعد امنیتی ایران در منطقه می توان گفت با همت بلند امام، رهبر معظم انقلاب و حضور گسترده و همیشه در صحنه مردم الان در منطقه جایگاه بسیار خوبی داریم.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان ما در ایام دفاع مقدس تنها جنگ نظامی نکردند در برابر دشمن متجاوز بلکه فرهنگ ایثار، فداکاری، شهادت طلبی را ایجاد کردند و در کنار این فرهنگ امام نیز یک اصل اضافه کرد و آن اینکه ما می توانیم.

*با فرهنگ شهادت طلبی انقلاب را صادر کردیم

کوثری تاکید کرد: براین اساس نه تنها جایگاه جمهوری اسلامی را در منطقه با این فرهنگ ایثار و شهادت طلبی باز کردیم بلکه از طریق این فرهنگ انقلاب اسلامی را به جهان صادر کردیم.

وی افزود: اینک نه تنها کشورهای منطقه بلکه حتی کشورهای آمریکای لاتین نیز چشم به انقلاب اسلامی دارند و دلیل این نفوذ انقلاب اسلامی این است که ما در عمل نشان دادیم، از آنجا که عمل صالح مورد قبول انسان های حقیقت جو قرار می گیرد و اثر گذار است رزمندگان ما با کمترین امکانات توانستند کاری کنند که به ملت ها نشان دهند ما می توانیم و شما نیز خواهید توانست مشروط براینکه به خدا توکل کنید و به ائمه (ع) متوسل شوید.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: از دل رزمندگان ما که با دست خالی در مقابل دنیا از دینشان دفاع کردند حزب‌الله و گروه‌های مقاومتی بیرون آمده که استکبار و صهیونیست را به زانو درآورده است.، به برکت انقلاب اسلامی جایگاه انقلاب اسلامی در منطقه و جهان تثبیت شده ‌و آن کسی که الان احساس خطر می‌کند عربستان و قطر است که اسلام آمریکایی را دنبال می کنند.

وی تصریح کرد: همه شواهد نشان می دهد که انقلاب اسلامی جای خود را در میان ملت ها و مردم جهان باز کرده‌ حالا اگر غرب و آمریکا و صهیونیست فکر می‌کنند ما منزوی هستیم مهم نیست، در برخی موارد و در مصادیق ممکن است انتقاداتی وارد باشد که طبیعتا همین مشکلات هم نباید وجود داشته باشد و این می تواند از بی‌تدبیری برخی مسئولان باشد و کسی نمی تواند ادعا کند در جایی چنین مشکلاتی نیست.

*ما بی سواد، اما بی تدبیری در توافقنامه قابل انکار نیست

کوثری افزود: در بحث انرژی هسته ای، مذاکرات و توافقنامه هم مسائل و مشکلات و انتقاداتی وجود دارد، اینکه آقای روحانی منتقدان را بی سواد و کم سواد می‌داند قبول، ما کم سوادیم اما واقعیت این است که در برابر امتیازاتی که دادیم و امتیازاتی که گرفتیم توفیق نداشته‌ایم.

کوثری تصریح کرد: ما با ۴ نوع تحریم مواجهیم، تحریم‌هایی که توسط شورای امنیت سازمان ملل به ما وارد شده، تحریمی که از سوی اتحادیه اروپا، کنگره امریکا و دولت آمریکا صورت گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: ۲ تحریم نفت و بانک مرکزی برای ما تحریم‌های اصلی محسوب می‌شود که برای رفع آن می‌توانستیم تا حدی امتیاز بدهیم اما اینکه آب سنگین اراک، اورانیوم ۲۰ درصد و نسل جدید سانتریفیوژها را بدهیم در برابر امتیازاتی که گرفتیم ناچیز است و در اینجا بی‌تدبیری صورت گرفت.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdceow8z.jh8oei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما