پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : 19364
فرمانده نیروی انتظامی قم:

۹۰ درصد جامعه مجرمان از روی غفلت مرتکب جرم می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده انتظامی استان قم پلیس و دستگاه قضایی را آخرین مرحله برخورد با ناهنجاری‌ها عنوان کرد و گفت: ۹۰ درصد جامعه مجرمان از روی غفلت مرتکب جرم می‌شوند.
۹۰ درصد جامعه مجرمان از روی غفلت مرتکب جرم می‌شوند
به گزارش قم نیوز و به نقل از پایگاه خبری پلیس، کاظم مجتبایی در همایش تجلیل از فعالان برتر ادارات دولتی استان با اشاره به راهپیمائی روز 22 بهمن اظهار کرد: مردم قم در 22 بهمن امسال حماسه‌ای ماندگار خلق کرده و برگ زرینی بر افتخارات استان و کشور افزودند.
 
وی در ادامه انواع پیشگیری را شامل فرهنگی، اجتماعی، ‌انتظامی و قضایی عنوان و تصریح کرد: پیشگیری فرهنگی از متن خانواده، پیشگیری اجتماعی در صورتی که اقدامات فرهنگی کارکرد مناسب نداشته باشد ورود پیدا کرده و پیشگیری انتظامی نیز در صورتی که این دو پیشگیری به وظیفه خود عمل نکنند به مسئولیت خود پرداخته و در آخر به پیشگیری قضایی منتهی خواهد شد.
 
فرمانده انتظامی استان قم عامل موفقیت در مراحل پیشگیری را همدلی و دلسوزی بیش از پیش مسئولان بیان کرد و افزود: هر مرحله از پیشگیری مقدم بر پیشگیری‌های دیگر است، اگر پیگیری‌های فرهنگی و اجتماعی افزایش پیدا کند آسیب‌ها و همچنین هزینه‌های برگشت مجرمان به جامعه کمتر خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه مسیر تربیت از راه فرهنگی و فکری اثرگذار است، خاطرنشان کرد: اگر قرار است کسی تربیت شود با اقدامات فرهنگی و همچنین تغییر در نگرش افراد از طریق آموزش، مشاوره و امر به معروف موثر می شود. 
 
وی در ادامه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی را آخرین مرحله برخورد با ناهنجاری‌ها عنوان کرد و گفت: 90 درصد جامعه مجرمین از روی غفلت مرتکب جرم می‌شوند، هر چقدر آموزش افراد بیشتر شود جامعه مجرمین کم شده و سود آن به نفع خانواده‌ها است.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcc01qs.2bqoe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما