سه شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : 2095
مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان هشدار داد:

غفلت از خانواده در برنامه‌ریزی‌های عفاف و حجاب

قم نيوز : قم نیوز: مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، خانواده را آینه تمام نمای جامعه دانست و اظهار داشت: در برنامه‌ریزی‌های عفاف و حجاب از خانواده غفلت شده است.
غفلت از خانواده در برنامه‌ریزی‌های عفاف و حجاب
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سخن می‌گفت، اظهار داشت: اگر جامعه اسلامی را به یک خیمه مدور تشبیه کنیم، عمود خیمه ولایت و امامت است.

وی افزود: اگر این عمود نباشد، جامعه، اسلامی نیست؛ هر چند که افراد مسلمان هستند.

مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان خانواده را به‌عنوان از ریسمان‌هایی تشبیه کرد که خیمه جامعه اسلامی را مستحکم می‌کنند و ادامه داد: خانواده آینه تمام نمای جامعه است و اگر خانواده خوب باشد جامعه خوب است و اگر خانواده بد باشد جامعه بد است.

وی غفلت بزرگ در حکومت اسلامی را غفلت از خانواده دانست و یادآور شد: در تربیت جنسی افراد و عفاف و حجاب برای همه جا برنامه‌ریزی می‌کنیم اما تربیت جنسی باید از خانواده شکل بگیرد.

زیبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر خانواده نقش خود را به درستی انجام ندهد، مکمل‌های دیگر چندان نمی‌توانند موفق باشند.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاوت احساس تقرب الی الله‌ و تقرب الی الله یادآور شد: گاهی اوقات با بعضی مسائل مانند یک موسیقی احساس تقرب الی الله به برخی افراد دست می‌دهد اما آیا این احساس، همان تقرب الی الله است؟

مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان معیار حقیقی بودن تقرب الی الله را از نظر روایات را انطباق آن بر نشانه‌های الهی دانست.

وی یادآور شد: سیستم آموزش و پرورش جهانی تلاش می‌کند تا مرزبندی میان مومن و کافر را از میان بردارد و چنین القا کند که معیاری برای حق و باطل وجود ندارد، اما از نظر جهان‌بینی الهی معیار حق و باطل وجود دارد و این گونه نیست که حرف همه صحیح باشد.

حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد تلاش سیستم آموزش و پرورش جهانی را ولایت کفار برای همه برشمرد و گفت: جنگ بین حق و باطل برای این بوده است که ما ولایت کفار را نپذیریم.

وی با بیان اینکه باید میان مومن و گناه مرزبندی وجود داشته باشد، تصریح کرد: ممکن است مومن غفلت کند اما باید همت کند که گناه فرهنگ زندگی‌اش نشود که این خود بدتر از گناه است.
مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان تبدیل شدن گناه به فرهنگ و توجیه گناه را موجب آن دانست که گناه تعریف خود را از دست دهد.

وی گفت: در میان گناهان که مرزبندی مومن با آنها مهم قلمداد شده است، دو چیز مهم است که یکی مال حرام و دیگری روابط جنسی حرام است.

زیبایی‌نژاد با بیان اینکه عفت به معنای خویشتن‌داری در برابر امور شبهه‌ناک است، عفت بطن و عفت فرج را از موارد مورد تاکید در مرزبندی‌های مومن دانست و ادامه داد: عفت بطن خویشتن‌داری در برابر مال حرام و عفت فرج خویشتن‌داری در برابر روابط جنسی حرام است.

وی با طرح این سئوال که تطبیق عفت بطن بر زندگی چگونه است، اظهار داشت: باید ببینیم تا چه اندازه در ساعت اداری کم‌کاری می‌کنیم و با این توجیه که مبلغ دستمزد اندک است به موضوع قرارداد عمل نمی‌کنیم.

مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان با اشاره به تاثیر مال حرام،‌ آیاتی از سوره هود را قرائت کرد و تاثیر کم‌فروشی در قوم شعیب را در تاثیر تبلیغات حضرت شعیب مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه ابعاد وجودی انسان در هم تنیده است و این ابعاد نسبت به هم تاثیر و تاثر دارند، گفت: کسب مال حرام در قوم حضرت شعیب سبب شد تا آنها سخن حضرت شعیب را نفهمند.

زیبایی‌نژاد با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در روز عاشورا برای مردم سخنرانی کردند و خود را معرفی کردند، ادامه داد: مردم در برابر سخن امام حسین(ع) گفتند، ما این سخن را نمی‌فهمیم، امام حسین(ع) نیز فرمودند، سخن من به گوش آنها می‌رسد ولی در دلشان تاثیر ندارد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.wnit23nvmftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما