سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 43853
منبع : خبرگزاری فارس
با تشدید برودت هوا و بارش برف و باران در استان قم صورت گرفت

استقرار 260 مخزن شن و ماسه در مناطق مختلف شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل نظارت و هماهنگی خدمات شهری شهرداری قم گفت: همزمان با تشدید برودت هوا و بارش برف و باران 260 مخزن شن و ماسه در مناطق مختلف شهر استقرار پیدا کرده است.
استقرار 260 مخزن شن و ماسه در مناطق مختلف شهر قم
به گزارش قم نیوز، سیدمحسن میرهادی با اشاره به وضعیت خدمات رسانی شهرداری در زمان تشدید برودت هوا و بارش برف و باران در سطح شهر گفت: قبل از برودت هوا با توجه به پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی در این خصوص در شهر اتخاذ شده است.

وی با تاکید بر اینکه با فرارسیدن فصل پاییز و زمستان و وقوع حوادث طبیعی فصلی ناشی از باران و برف اتخاذ تدابیر لازم در دستور کار برای آمادگی قرار گرفته است، افزود: در این مورد با برگزاری جلساتی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و تاکنون مشکل خاصی در شهر نداشتیم.

مدیرکل نظارت و هماهنگی خدمات شهری شهرداری قم به پاکسازی آبروها و لایروبی انهار قبل از فصل سرما اشاره کرد و گفت: پاکسازی و نظافت کامل رودخانه و مسیر آبروی آن نیز صورت گرفته و جریان آب برقرار است.

وی گفت: همچنین با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در شهر، با هماهنگی مناطق هشتگانه نسبت به استقرار 260 مخزن شن و نمک برای مشارکت مردمی در نقاط حساس برای کاهش تبعات ناشی از برف و یخبندان اقدام کردیم.

میرهادی به استقرار مخازن شن و ماسه در زیرگذر و روگذرها بیان کرد: این مخازن با هماهنگی نواحی 26 گانه برای مواقع یخبندان و جلوگیری از ایجاد مشکلات در تردد مردم پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به حفر چاه‌های جذبی برای جمع آوری آب‌های سطحی تصریح کرد: کنترل موتورپمپ‌های زیرگذرها به صورت مستمر انجام شده و نیروهای نگهدارنده برای هر بخش پیش بینی شده تا آب گرفتگی در این محدوده نداشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی لازم برای دپوی نمک آماده باش تجهیزات و خودروهای خدماتی شهرداری انجام شده است، خاطرنشان کرد: تمام عزم مجموعه مدیریت شهری بر این است که با وقوع نزولات جوی همچون برف و باران و تشدید برودت هوا، تردد مردم مختل نشده و خدمات شهری استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc14q0.2bq1p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما