قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم از بهره برداری پاركينگ های طبقاتی ميدان امام خمینی در سه طبقه و با گنجايش 2 هزار خودرو و 1800 موتور سيكلت تا پايان امسال خبر داد.
بهره برداری از پاركينگ های طبقاتی ميدان امام خمينی(ره) تا پايان سال
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمين موسی پور استاندار قم ضمن بازديد از پروژه ميدان امام خمينی(ره)، از نزديك در جريان روند پيشرفت اين پروژه قرار گرفت.

وی در حاشيه اين بازديد طی سخنانی اظهار داشت: حجم زائرين و انجام سفرهای زيارتی به مقصد شهر مقدس قم در سال های اخير روند رو به افزايشی داشته است كه بر اين اساس اقدامات و طرح های خوبی با هدف گسترش امكانات و تاسيسات مربوط به زيرساخت های زيارتی از جمله توسعه حرم مطهر در سه ضلع غربی، شرقی و شمالی در دستور كار قرار گرفت.

استاندار قم افزود: در اين راستا طرح توسعه ضلع غربی با ساخت صحن جواد الائمه(ع) انجام شد، كه با احداث اين صحن ۲۰ هزار متر مربعی، تسهيلات وفضای مناسبی در اختيار زوار و مجاورين قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمين با بيان اين كه در ضلع شرقی حرم مطهر ۵۰ هزار متر مربع تأسيسات از جمله بزرگ ترين شبستان كشور، مدرس، موزه و كتابخانه در حال اجراست گفت: توسعه اين بخش از حرم مطهر نيز با جديت در حال اجرا بوده و با اتمام آن فضاهای فرهنگی بسيار خوبی در اطراف حرم مطهر ايجاد خواهد شد.

وی به توسعه ضلع شمالی حرم مطهر اشاره و تصريح كرد: پروژه های اين بخش شامل يك ميدان بزرگ به مساحت بالغ بر ۴۵ هزار متر مربع و ۵ طبقه تاسيسات تجاری و رفاهی ضروری است.

استاندار قم با اشاره به پيشرفت مناسب اين طرح تاكيد كرد: سطح اصلی ميدان بزرگ امام خمينی(ره) در شرف تكميل و بهره برداری نهايی بوده و رسماً در آينده نزديك به بهره برداری خواهد رسيد.

حجت الاسلام والمسلمين موسی پور با بيان اين كه طرح توسعه ضلع شمالی حرم مطهر، برطرف كننده مجموعه عظيمی از نيازهای ضروری زوار و مجاورين خواهد بود، از اتمام ساخت پاركينگ های طبقاتي اين پروژه تا پايان سال خبر داد و افزود: اين پاركينگ ها در سه طبقه و به ظرفيت ۲ هزار خودرو و ۱۸۰۰ موتور سيكلت می باشد.

استاندار قم در پايان بر لزوم رفع موانع و سرعت دادن به اجرای فازهای بعدی پروژه تاكيد كرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdccamqe82bqe.la2.html
نام شما
آدرس ايميل شما