قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی قم از اخذ گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت توسط این مرکز به عنوان نخستین استان در کشور خبر داد.
به گزارش قم نیوز، محمدجواد باقری امروز در سخنانی اظهار کرد: ارتقای کیفی خدمات مرکز اورژانس ۱۱۵، یکی از بحثهای مطرح و مورد توجه در مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی قم بود، که استان قم با هماهنگی با اورژانس ۱۱۵ کشور به عنوان نخستین استان پایلوت در کشور انتخاب شد.
وی در ادامه افزود: این مرکز فعالیت خود را آغاز کرد و تمام زمینههای ستادی، عملیاتی و ساختارهای مورد نظر آخرین استانداردهای ایزو ۲۰۰۸-۹۰۰۱ را که در تمام دنیا مورد استفاده قرار میگیرد، در دستور کار خود قرار داده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی قم با اشاره به مواردی که استاندارد ایزو بر روی آن تاکید دارد، گفت: تمام کارها باید به شکل سیستماتیک و براساس چینشی خاص انجام شود به طوری که تمام امور قابل پیگیری باشد.
باقری در ادامه بیان کرد: زمانی که تمام سیستم بر اساس چارچوبی که باید باشد چیده شود، بسیاری از موارد جزیی که در گذشته مورد نظر نبوده مورد توجه قرار میگیرد و تمام جزئیات کار مشخص شده تا برنامهریزی لازم انجام شود.
وی اضافه کرد: با توجه به فعالیتهایی که در استان قم انجام شده بود، اورژانس کل کشور با بررسیهایی که انجام داد به این نتیجه رسید که اورژانس قم بسیاری از امور را انجام داده و تنها به یک انطباق با استانداردهای ایزو احتیاج دارد تا بتواند فعالیتهای خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.
با توجه به اینکه مهمترین رسالت مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی قم خدمترسانی در امر درمان همشهریان است، اخذ این گواهینامه و استفاده از استانداردهای جهانی در راستای انجام این خدمات میتواند کمک شایانی برای این مرکز و مراکز اورژانس ۱۱۵ دیگر استانهای کشور باشد.