دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۰
کد مطلب : 30839
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم:

طرح ضیافت برای کنترل بازار قم اجرا می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: طرح ضیافت برای کنترل بازار در ایام ماه مبارک رمضان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان قم اجرا می‌شود.
طرح ضیافت برای کنترل بازار قم اجرا می‌شود
به گزار ش قم نیوز، محمدرضا طلایی با تبیین برنامه‌های سازمان جهاد و کشاورزی استان قم برای تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: به منظور کنترل قیمت کالاهای مصرفی که نیاز ضروری مردم محسوب می‌شود ‌چندین جلسه با معاون برنامه‌ریزی استاندار قم برگزار شده است که در این جلسات اجرای چند طرح گوناگون پیشنهاد شد که برپایی نمایشگاه ضیافت از آن جمله بود.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه ضیافت برای مصرف اقلام مورد نیاز در ماه مبارک رمضان شاید برگزار نشود، افزود: در صورتی که این نمایشگاه برپا نشود برای کنترل و تنظیم بازار در این ایام برنامه دیگری خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به وظایف سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت در راستای کنترل و نظارت بر اقلام مورد نیاز مردم در زمان‌های خاصی مانند عید نوروز و ماه مبارک رمضان افزود: در صورتی که نمایشگاه متمرکز برای عرضه اقلام مورد نیاز مردم برپا نشود طرح ضیافت در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای اجرا می‌شود.

وی با تاکید به نحوه اجرای این طرح را در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای گفت: در این فروشگاه‌ها محصولاتی مانند شکر، برنج، خرما، مرغ و تخم‌مرغ که از اقلام پر مصرف ماه رمضان محسوب می‌شود، ۲۰ درصد زیر قیمت مقطوع عرضه خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قم ادامه داد: سهمیه تمام اقلام مورد نیاز مردم به جز روغن در ماه مبارک رمضان از سوی شرکت تخصصی بازرگانی دولتی کشور اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه از میان اقلام مورد نیاز در ماه مبارک رمضان، فقط سهمیه روغن اعلام نشده است، تصریح کرد: تلاش می‌شود سهمیه این کالا نیز به زودی اعلام شود تا همه شهروندان ساکن مناطق گوناگون بتوانند از مزایای این طرح بهره ببرند.

*توزیع مرغ منجمد در ماه مبارک رمضان
طلایی در بخش دیگری از سخنان خویش به وضعیت بازار مرغ گرم در روزهای منتهی به ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: در چند ماه نخست سال جاری قیمت مرغ در نوسان بوده و در بالاترین رده قیمت قرار گرفته بود اما با توجه به جوجه‌ریزی که در ۴۵ روز گذشته صورت گرفته است، قیمت مرغ از کیلویی ۵ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۶ هزار و ۳۰۰ تومان متغیر بوده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه قیمت مرغ برای مصرف‌کنندگان در وضعیت مطلوبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: فروش گوشت مرغ گرم زیر ۶ هزار و ۸۰۰ تومان برای تولید‌کننده ضرر است اما با این وجود مرغ منجمد در طرح ضیافت با قیمت هر کیلو ۵ هزار و ۱۰۰ تومان عرضه می‌شود تا در صورتی که قیمت مرغ گرم بالا رفت مردم از مرغ منجمد استفاده کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcco4q1.2bqx18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما