پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : 30922
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم:

استخر ماهی قزل‌آلا در قم افتتاح شد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: استخر ماهی قزل‌آلا در اراضی شمس‌آباد با قابلیت تولید ۵۰ تن ماهی در قم افتتاح شد.
استخر ماهی قزل‌آلا در قم افتتاح شد
به گزارش قم نیوز، محمدرضا طلایی با اشاره به ایجاد استخر ماهی قزل آلا در قم اظهار داشت: این استخر که در جاده جنت آباد اراضی شمس آباد واقع شده است به بهترین روش ماهی قزل‌آلا و سردابی تولید می‌کند.

وی مساحت استخر ماهی قزل‌آلا را ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع عنوان کرد و افزود: این استخر با حجم ۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و مجهز به هشت باب استخر کانالی پرورش ماهی به مساحت ۸۸۰ متر مربع است و ظرفیت تولید ۵۰ تن ماهی را دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قم ‌با بیان اینکه مسئولیت استخر ماهی سردابی با بخش خصوصی است تصریح کرد: موسسه خدمات شاهد و ایثار استان قم مسئولیت این استخر را برعهده دارند.

وی با تبیین برنامه‌های این سازمان برای تولید محصولات ارگانیک گفت: با توجه به اینکه باقی مانده سموم و کود عامل سرطان بوده و خاک با این عناصر باقی مانده آلوده می‌شود، تولید ارگانیک محصولات غذایی از دغدغه‌های سازمان جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

*پوشش ۸ هزار هکتاری طرح «آی‌پی‌ام» اراضی قم
طلایی با اشاره به آغاز طرح «آی.پی.ام» برای محصولات ارگانیک بیان کرد: طرح آی.پی.ام در استان قم برای محصولات ارگانیک آغاز شده و در این راستا هشت هزار هکتار زیر پوشش این طرح قرار گرفته است.

وی از پوشش بیشتر گلخانه‌ها و مزارع صیفی و باغات زیر پوشش طرح آی.پی.ام خبر داد و بیان کرد: بر اساس این طرح محصولات این گلخانه‌ها و باغات از زمانی که زیر کشت می‌رود تا زمانی که قرار است برداشت شود زیر نظر کارشناسان بررسی می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قم با اشاره به گسترده بودن اراضی کشاورزی در قم تصریح کرد: هورمونی شدن مرغ‌ها قابل انکار نیست ولی مرغ‌های سبز که ارگانیک هستند به بازار آمده و به همین دلیل قیمت بالاتری دارند و اگر مردم خواستار محصولات با کیفیت ارگانیک هستند باید برای خرید کالای کیفی هزینه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، با تبیین وضعیت سلامت محصولات کشاورزی قم توضیح داد: با توجه به اینکه خاک قم خشک است و آفت ندارد، محصولات کشاورزی قم سالم هستند و محصولات ارگانیک نیز با نظارت ۱۰۰ درصدی کارشناسان به تولید می‌رسد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcf01dm.w6dx0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما