يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : 10541

تیرگذاری اولین منوریل کشور آغاز شد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم فرمان اجرای تیرگذاری اولین منوریل کشور را با تاسی از حضرت معصومه(س) را صادر کرد.
تیرگذاری اولین منوریل کشور آغاز شد
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری در حاشیه اجرای تیرگذاری اولین منوریل کشور، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: فاز یک منوریل قم که تا پایان امسال افتتاح خواهد شد از پارک‌سوار شمالی تا میدان مطهری خواهد بود.

وی در ادامه افزود: قرارداد واگذاری اولین واگن منوریل با یک شرکت ایتالیایی منعقد شده و تا پایان بهمن ماه امسال اولین واگن وارد کشور خواهد شد.

شهردار قم اعلام کرد: مطالعات فاز دو منوریل از میدان مصلی تا شهرک پردیسان به اتمام و مزایده آن نیز انجام شده و در آینده نزدیک وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه از بومی شدن تکنولوژی ساخت کلیه قطعات و زیرساخت‌های منوریل خبر داد و افزود: در ابتدا جهت احداث زیرساخت‌های منوریل با سه شرکت خارجی مذاکراتی صورت گرفت‌، اما به جهت بالا بودن مبلغ مورد درخواست و شرط قرارداد مبنی بر نگهداری به صورت دائم، محققان با بازدید و مطالعات توانستند به تکنولوژی ساخت منوریل در داخل کشور دست پیدا کنند و با لطف خدا این مهم صورت گرفت و به جرات می‌توان گفت شرایط صادرات این فناوری و تکنولوژی به متقاضیان منطقه‌ای به‌زودی ایجاد خواهد شد.

دلبری در پاسخ سئوالی در خصوص میزان هزینه‌های انجام شده در این پروژه گفت: فاز یک این پروژه با ۱۸۰ میلیارد تومان اجرا شد و پیش‌بینی می‌شود فاز دو منوریل با توجه به طولانی بودن مسیر با حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اجرایی شود.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdca6mn6.49nwy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما