دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : 10574

مترو قم متوقف نشده است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم هرگونه شایعه در خصوص متوقف شدن پروژه مترو قم را رد کرد.
مترو قم متوقف نشده است
 به گزارش قم نیوز، عباس ذاکریان با انتقاد از پخش شایعاتی در مورد متوقف شدن پروژه مترو اظهار کرد: پروژه مترو از سال گذشته شروع شده و نزدیک به هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تأمین مالی این طرح وابسته به بودجه‌های دولتی است، تأخیر بودجه‌های امسال، سبب کاهش سرعت کار شده ولی فعالیت و پیگیری ما ادامه دارد و این پروژه متوقف نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم از حفاری یک کیلومتر از تونل مربوط به پروژه مترو خبر داد و افزود: با وجود شرایط سختی که به علت تحریم‌ها ایجاد شد، در حال حاضر دستگاه TBM مورد نیاز این پروژه خریداری، حمل و بارگیری شده است و مونتاژ آن ظرف دو ماه آینده نهایی می‌شود که این اقدام موجب سرعت گرفتن روند فعلی پروژه خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه مترو از اولویت‌های حمل و نقل درون شهری شورای شهر است، ابراز داشت: پیگیری‌ها و تلاش‌های ما برای بهره‌برداری از این پروژه در زمان مقتضی ادامه خواهد داشت اما شاهد بهره‌برداری از آن در دولت فعلی نخواهیم بود.

ذاکریان با اشاره به پیشرفت پروژه ملی مونوریل قم گفت: مونوریل از پروژه‌های مهر ماندگار تعریف شده است و امیدواریم قطعه اول از فاز اول آن در این دولت به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: کل مسافت در نظر گرفته شده برای مونوریل ۱۸ کیلومتر است که فاز اول آن شش کیلومتر و از پارک‌سوار شمالی تا میدان مطهری است که این بخش به سه قطعه مجزا تقسیم شده است که با توجه به تلاش‌های انجام شده در خصوص ساخت سازه‌ها و معماری ایستگاه‌های مونوریل امید آن هست تا پایان این دولت شاهد بهره‌برداری از فاز اول مونوریل باشیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه پروژه مترو و مونوریل بخش‌هایی با اولویت‌ها و کارکردهای جداگانه هستند خاطرنشان کرد: اعتبارات مونوریل تأمین شده اما بحث مالی مترو با توجه به وابستگی آن به بودجه‌های دولتی با محدودیت روبه‌رو است.

وی با اشاره به زمان و بودجه در نظر گرفته شده برای بهره‌برداری از مترو عنوان کرد: برای تأمین مالی این پروژه نیاز است هرسال ۲۰۰ میلیارد اعتبار برای این بخش در نظر گرفته شود اما در خوش‌بینانه‌ترین حالت سالانه ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان به کل پروژه‌های ریلی استان قم تزریق شود.

ذاکریان ادامه داد: با تصمیم گیری‌های انجام شده در صدد تأمین منابع مالی از منابع پایدار و مطمئن دیگری هستیم که بحث فروش اوراق مشارکت از جمله پیش بینی‌ها است.

وی گفت: بهره‌برداری از طرح حمل و نقل ریلی استان در صدر برنامه‌های شوراست اما برنامه‌های مربوط به توسعه سایر بخش‌های حمل و نقل عمومی نیز در دست اقدام است و امید داریم در آینده مجموعۀ خوبی از تمام وسایل حمل و نقل درون شهری در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcgtn9q.ak9zu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما