يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : 10784
امام جمعه قم:

مشوق‌های لازم به سوادآموزان ارائه شود

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: باید مشوق‌های لازم را با همکاری مسئولان به بی‌سوادان به منظور شرکت در کلاس‌های سوادآموزی ارائه کرد.
مشوق‌های لازم به سوادآموزان ارائه شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با رئیس و جمعی از مسئولان ادارات و نواحی و معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه بی‌سوادی آثار مخربی در اجتماع خواهد داشت ابراز کرد: مردم شام در دوران حکومت معاویه از مسیحیانی بودند که تازه به دین اسلام گرویده بودند اما به دلیل جهل نسبت به قرآن و عترت دارای باطنی ناآشنا به حقیقت اسلام بودند.

وی افزود: نادانی مردم شام در حدی بود که آن‌ها اهل بیت اباعبدالله(ع) را خارجی می‌نامیدند؛ خارجی در آن زمان به کسانی گفته می‌شد که از اسلام خارج شده و روش جدیدی برای خود بر می‌گزیدند.

امام جمعه قم با بیان اینکه بی‌سوادی می‌تواند چنین فجایع بزرگی را سبب شود گفت: باید از این وقایع تاریخی درس بگیریم و بدانیم جهل و بی‌سوادی تا چه میزان خطرناک خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای جذب بی‌سوادان به تحصیل علم و دانش می‌توان از بیان ذلالت و گمراهی جاهلان در طول تاریخ هم استفاده کرد.

سعیدی در ادامه بر ضرورت ارائه مشوق‌های لازم برای جذب بی‌سوادان به کلاس‌های سوادآموزی تاکید کرد و گفت: در طول تاریخ همواره افرادی بوده‌اند که بر اثر جهل و بی‌سوادی مرتکب اشتباهات و خطاهایی شده‌اند و امروز در جامعه خودمان هم مشاهده می‌کنیم که برخی نسبت به ارزش‌های موجود در کشور بی اطلاع هستند یا اینکه اطلاعات وارونه‌ای را از افراد مغرض که منافع آن‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران به خطر افتاده دریافت کرده‌اند و این نتیجه همین بی‌سوادی‌هاست.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: در زمینه وقوع حملات انتحاری هم بی‌سوادی افراد قابل درک است زیرا آن‌ها حاضرند خود را از بین ببرند تا عده دیگری را به قتل برسانند.

وی با بیان اینکه جانیان اصلی در این خصوص یعنی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هیچ یک خود چنین عملیات‌هایی را انجام نمی‌دهند خاطرنشان کرد: آن‌ها فقط دیگران را که از فهم معارف درست و ناب اسلام محرومند وادار به این گونه عملیات‌ها می‌کنند.

سعیدی افزود: تعلیم جهت دار باید سرلوحه نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش باشد زیرا تا زمانی که علم آموزی همراه با افزایش تعهد در میان افراد نباشد انسان از اشتغال به حق و امور مثبت غافل می‌شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه ظرف وجودی انسان در درجه نخست نیازمند پاک شدن از آلودگی‌هاست گفت: لازم است مسئولان از جمله استاندار قم برای ارائه مشوق‌ها به بی‌سوادان برای جذب در کلاس‌های سوادآموزی همکاری بیشتری داشته باشند.
https://qomnews.ir/vdcjxaev.uqeyozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما