يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 10791
عامل توسعه خوشه فرش دستباف استان قم:

کنسرسیوم تأمین مواد اولیه فرش دستباف ایجاد می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: عامل توسعه خوشه فرش دستباف استان قم ‌از تشکیل کنسرسیوم تأمین مواد اولیه فرش دستباف استان با هدف برطرف کردن مشکلات این صنف خبر داد.
کنسرسیوم تأمین مواد اولیه فرش دستباف ایجاد می‌شود
به گزارش قم نیوز، حسین بیگ‌زاده در ارتباط با توسعه صنعت فرش دستباف استان قم ‌بیان کرد: حدود دو ماه است که قرارداد توسعه خوشه فرش دستباف قم امضا شده و ‌این در حالی است که ما از یک سال قبل مطالعه در ارتباط با امکان‌سنجی در زمینه تأمین مواد اولیه فرش را آغاز کرده بودیم.

وی ادامه داد: در مطالعات انجام شده و با توجه به فرمت مطالعاتی که داشتیم ‌به این نتیجه رسیدیم که با توجه به فعالیت ۴۰۰ واحد تولیدی و بیش از ۳۰۰ واحد مرتبط با این صنعت توسعه فرش دستباف یک ضرورت به حساب می‌آید.

عامل توسعه خوشه فرش دستباف استان قم بیان کرد: در ادامه فعالیت خود به مرحله مطالعات شناختی وارد شدیم و در این مرحله با همکاری نهاد‌های پشتیبان از جمله شرکت شهرک‌های صنعتی، ‌مرکز مدیریت فرش و سازمان بازرگانی کارهای عملی در این عرصه آغاز شد و ایجاد یک کنسرسیوم در زمینه تأمین اولیه فرش دستباف به صورت خوشه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

برند مشترک فرش دستباف قم نیازمند فرهنگ‌سازی
بیگ‌زاده تصریح کرد: ایجاد برند مشترک فرش دستباف قم نیز در دستور کار این خوشه قرار دارد اما انجام این کار، ‌نیازمند فرهنگ‌سازی است و ما در ابتدای کار نمی‌توانیم بگوییم می‌خواهیم با این برند برنامه‌های خود را دنبال کنیم.

عامل توسعه خوشه فرش دستباف استان قم ابراز داشت: مواد اولیه فرش دستباف قم از جمله ابریشم بسیار گران است و تولیدکنندگان نمی‌توانند اقدام به خرید عمده این محصول کنند بنابراین کنسرسیوم در این زمینه می‌تواند حمایت‌های لازم را داشته باشد.

وی گفت: با ایجاد این کنسرسیوم می‌توان مواد اولیه مورد نیاز تولید‌کنندگان را به صورت عمده خریداری کرد و در اختیار آنها گذاشت تا به این وسیله مشکل آنها در زمینه تهیه مواد اولیه برطرف شود.


انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdchzqnz.23nvwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما