دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : 11152

حمایت از ایجاد شهرک فرودگاهی صنایع هوایی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي استان قم از محل احداث شهر فرودگاهي و بين المللي بخش خصوصي در استان بازديد كرد.
حمایت از ایجاد شهرک فرودگاهی صنایع هوایی در قم
به گزارش قم نیوز، مهندس جعفر فرشچي در حاشيه بازديد از كارگاه ساخت شهر فرودگاهي و بين المللي قم در ديدار با مسئولان اين فرودگاه اظهار داشت: ‌استان قم با دارا بودن چهار شهرك صنعتي و چهار ناحيه صنعتي فعال و سه شهرك صنعتي در حال آماده سازي، گامهاي محكمي را در راستاي صنعتي شدن برداشته است. 

وي افزود: وجود زيرساختهاي اساسي راه آهن، بزرگراه، شهركهاي صنعتي، گمرك و منطقه اقتصادي دليل توسعه يافتگي استان به حساب مي آيد كه در كنار آنها احداث فرودگاه بين المللي مي تواند زنجيره صنعتي قم را تكميل كند. 

مهندس فرشچي خاطر نشان ساخت: ‌سياستهاي كلي دولت و برنامه ريزي سازمان صنايع كوچك به ايجاد شهركهاي تخصصي و حمايت از صنايع كوچك است كه در اين خصوص شهرك صنعتي ثامن الائمه (صنايع چوب) و شهرك صنعتي تخصصي چاپ و نشر (شهاب) در دستور كار شركت شهركهاي صنعتي قم قرار گرفت و پيشرفت قابل قبولي نيز داشته اند. 

وي ادامه داد: با توجه به احداث شهر فرودگاهي و بين المللي قم و از سوي ديگر حمايتهاي سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي مناسب است شهرك صنعتي غير دولتي صنايع هوايي و فرودگاهي در اين منطقه احداث گردد تا در كنار فعاليتهاي بازرگاني، توريست  و تجارت،‌ صنعت و توليد نيز جايگاه واقعي خود را بدست آورد. 

مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي قم ايجاد شهرك صنعتي تخصصي غير دولتي صنايع هوايي و فرودگاهي را سبب ايجاد اشتغال زايي و رونق منطقه دانست و گفت: ‌اين شهرك مي تواند با استفاده از ظرفيتها و تخصصهاي استاني در رفع نيازهاي فرودگاه بين المللي قم و ساير فعالان اين عرصه در كشور نقش موثري ايفا كند. 

محمد علي شفيعي مدير عامل فرودگاه بين المللي قم نيز در اين ديدار با قدرداني از حسن نيت شركت شهركهاي صنعتي استان در راستاي حمايت از فعاليتهاي صنعتي، و اقتصادي و توليدي اظهار داشت: با تعامل نزديك فرودگاه قم و شركت شهركهاي صنعتي مي توان آينده ايي روشن براي مجموعه شهر فرودگاهي قم متصور بود. 

وي با استقبال از پيشنهاد شركت شهركهاي صنعتي قم مبني بر ايجاد شهرك صنعتي تخصصي و غيردولتي صنايع هوايي و فرودگاهي گفت: ‌كارشناسان مربوطه در شركت شهركها و فرودگاه قم مي بايست براي تحقق اين مهم با يكديگر همكاري نزديك داشته باشند تا بتوان سرمايه هاي موجود در بخش صنعت استان را به اين منطقه هدايت كرد. 

گفتني است شهر فرودگاهي بين المللي قم درسه فاز در كيلومتر 15 جاده قم – سلفچگان و با زيربنايي بالغ بر 16 هزارهكتار با سه ترمينال بين المللي، داخلي و زيارتي در حال اجرا مي باشد. 

انتهای پیام /105/
https://qomnews.ir/vdcj8vev.uqevizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما