شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 11299
حجت الاسلام حسینی نژاد:

آستان مقدس قم، ظرفیتی برای فرهنگ‌سازی در عرصه بین‌الملل

قم نيوز : قم نیوز: نایب‌التولیه آستان مقدس قم، گفت: ظرفیت فرهنگ‌سازی و ذهنیت‌سازی در آستان مقدس قم وجود دارد که با تعامل این نهاد نهاد مقدس با وزارت امور خارجه می‌توان درعرصه بین‌الملل نقش مهمی را ایفا نمود.
آستان مقدس قم، ظرفیتی برای فرهنگ‌سازی در عرصه بین‌الملل
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی نژاد در دیدار با مدیر کل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه، ریاست نمایندگی وزارت امور خارجه استان قم و جمعی از مدیران و کارشناسان ارشد این وزارت خانه به تبین مقامات معنوی حضرت معصومه (س) پرداخت.

وی در ابتدای این دیدار گفت: مقام حضرت معصومه(س) در روایات و کلام بزرگان و جامعه شیعی کاملا روشن است به گونه ای این بانو دختر، خواهر و عمه امام معصوم می‌باشند که البته این مقام یکی از ویژگی های ایشان است.

حجت الاسلام حسینی‌نژاد اضافه کرد: بر اساس روایات،‌ زمانی که حضرت معصومه(س) پاسخ سوالات فقهی، کلامی و اقتصادی جمعی از مسلمانان را تبیین کردند، زمانی که امام موسی بن جعفر(ع) پاسخ‌ها را مشاهده کردند، سه بار فرمودند"فداها ابوها" که این کلام را فقط پیامبر(ص) خطاب به حضرت زهرا(س) فرموده بودند.

وی با بیان این که کلام "فداها ابوها" تعبیری است که از امام معصوم صادر شده است و کلام معصوم هرگز از روی احساسات نیست بلکه از روی تکلیف است، افزود: این نشان از مقامات معنوی این بانو می‌باشد.
وی درباره دیگر فضائل حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد:‌ در میان امام‌زادگان فراوانی که وجود دارند،‌ تنها برای سه امام‌زاده زیارتنامه مأثور از جانب امام معصوم صادر شده است که یکی از این سه تن، حضرت معصومه(س) می‌باشد.

حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد با اشاره به سخنان پیامبر و ائمه معصوم(ع) درباره قم گفت: معصومین(ع) با تعاریفی که از شهر مقدس قم داشتند، می خواستند برای دفن کریمه اهل‌بیت(س) در این مکان بستر‌سازی کنند؛ امروز نیز این شهر به برکت وجود مبارک این بانو، شهر فقاهت و علم و خاستگاه انقلاب اسلامی می‌باشد.

وی تصریح کرد: حضرت معصومه(س) حضرت زینبِ زمان امام رضا(ع) می‌باشند که ایران اسلامی به برکت همین بانو و امام رضا(ع) تحول عظیمی پیدا کرده و مسیر رشد خود را طی نموده است.

نائب التولیه آستان مقدس قم در ادامه با اشاره به اهمیت تعامل وزارت خارجه با آستان مقدس قم خاطر‌نشان کرد: ‌همکاری آستان مقدس قم با مرکز پژوهش‌ها و دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه می تواند رشد چشمگیری برای فعالیت‌های بین‌المللی این آستان در پی داشته باشد.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت‌های مختلف در آستان مقدس قم می توان طرح های مختلف از قبیل دعوت از اندیشمندان و متفکران کشور‌های اسلامی، تاثیر‌گذاری بیشتری را در عرصه بین‌الملل رقم زد.

حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد اضافه کرد: ظرفیت فرهنگ‌سازی و ذهنیت‌سازی در آستان مقدس قم وجود دارد که با تعامل این نهاد نهاد مقدس با وزارت امور خارجه می‌توان درعرصه بین‌الملل نقش مهمی را ایفا نمود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcb95b8.rhb89piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما