چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 11404
در مراسمی با سخنرانی آیت‌الله صدیقی صورت می‌گیرد

بزرگداشت آیت‌الله بهاءالدینی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهاءالدینی با سخنرانی آیت‌الله صدیقی در قم برگزار خواهد شد.
بزرگداشت آیت‌الله بهاءالدینی در قم
به گزارش قم نیوز، مراسم سالروز ارتحال آیت‌الله سید رضا بهاءالدینی پنج‌شنبه شب پس از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

این مراسم از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم و بیت آن مرحوم برگزار می‌شود و آیت‌الله صدیقی، امام جمعه تهران سخنران آن خواهد بود که در رابطه با ابعاد مختلف شخصیتی آن عالم ربانی سخنرانی می‌کند.

آیت‌الله سید رضا بهاءالدینی در ۹ فروردین ۱۲۸۷ شمسی مصادف با عید غدیر سال ۱۳۲۷ قمری در قم متولد شد؛ پدرش سید صفی‌الدین را از خدمت‌گزاران حرم نورانی کریمه اهل بیت(ع) دانسته‌اند.

حافظه قوی، استعداد زیاد و قدرت درک بالا از ویژگی‌های سید رضا در دوران کودکی به شمار می‌رفت و او قلباً به اهل علم و معرفت علاقه وافری داشت به طوری که خود می‌نویسد: «یک ساله که بودم افراد پاک طینت و نیکو سرشت را دوست داشتم و علاقه‎ای قلبی به آنان پیدا می‎کردم؛ خیر و شر را می‎فهمیدم و بین انسان‌های خیر و نیکوکار و افراد شرور و طغیان‌گر فرق می‎گذاشتم».

آیت‌الله بهاءالدینی دوران ابتدایی تحصیلات خود را در مکتب‌خانه گذراند و به زودی مسیر پیشرفت و ترقی را طی کرد؛ خبر موفقیت‎های او به گوش آیت‌الله سید ابوالقاسم قمی رسید و او نیز که فردی فروتن و دانشمندی پارسا بود شیرین‎ترین لحظات شوق و شادمانی را با تشویق‌های پی در پی و فراگیر برای سید رضا فراهم کرد.

شرکت در کلاس‌های درس آیت‌الله عبدالکریم حائری یزدی و نیز آیت‌الله ابوالقاسم قمی و شیخ علی صفایی از آیت‌الله بهاءالدینی عالمی برجسته ساخت و مدت‌ها بعد خود به تربیت شاگردان زیادی همچون شهید مرتضی مطهری، آیت‌الله احمد جنتی، آیت‌الله علی مشکینی و مرحوم سید مصطفی خمینی همت گمارد.

وی در ۲۸ تیرماه ۱۳۷۶ هجری شمسی در شهر قم درگذشت و در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) کنار آرامگاه استادش آیت‌الله عبدالکریم حائری یزدی به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjxxev.uqevyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما