يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : 11482

استاندار قم از پروژه های عمرانی شهر قم بازدید کرد

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم روز یکشنبه به همراه معاونان و جمعی از مدیران و مسوولان اجرایی استان، از برخی پروژه های عمرانی در محلات محروم و مناطق 2 و 6 شهر قم بازدید و بر تسریع در اجرای پروژه های عمرانی تاکید کرد.
استاندار قم از پروژه های عمرانی شهر قم بازدید کرد
به گزارش قم نیوز، کرم رضا پیریایی در جریان بازدیدهای خود که بیش از چهار ساعت به طول انجامید، ابتدا در گلزار شهدای امامزاده شاه ابراهیم(ع) حضور یافت و ضمن قرائت فاتحه برای شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، برخی مشکلات این گلزار شهدا را مورد بررسی قرار داد.

وی در ادامه پروژه احداث فرهنگسرا و کتابخانه در محله محروم فاطمیه را مورد بازدید قرار داد و بر اجرای پروژه های فرهنگی در محلات محروم شهر قم به عنوان اولویت دستگاههای اجرایی تاکید کرد.

این فرهنگسرا با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیون تومان در زمینی به مساحت یک هزار و ۸۰۰ مترمربع و با زیربنای ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع در حال ساخت می باشد. کتابخانه مجاور این فرهنگسرا نیز که عملیات اجرایی آن در سه طبقه و با زیربنای یک هزار و ۸۶۰ مترمربع از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است، تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار قم همچنین از روند اجرای پروژه بزرگ مترو قم بازدید کرد و خواستار تسریع در عملیات اجرایی این پروژه شد و گفت: امیدواریم با مونتاژ دستگاه حفاری TBMدر فروردین ماه سال آینده، شاهد سرعت عمل در اجرای این پروژه و حفر تونل باشیم.

خط A متروی قم که احداث آن از سال گذشته آغاز شده است، حدود ۱۵ کیلومتر طول داشته و با احداث ۱۴ ایستگاه، از محدوه قلعه کامکار تا منطقه جمکران را تحت پوشش قرار می دهد و اجرای این پروژه در حال حاضر بیش از هشت درصد پیشرفت داشته است.

پیریایی در ادامه پروژه توسعه و بهسازی آستان مقدس امامزاده سید عبدالله(ع) را مورد بازدید قرار داد و بر ضرورت بهسازی و ساماندهی محیط پیرامون این بقعه متبرکه تاکید کرد و از مسئولان خواست تا با توجه به آماده بودن زیرساخت ها، نسبت به احداث مراکز فرهنگی در اطراف این امامزاده اقدام کنند.

وی همچنین از مدرسه تازه تاسیس حاج سید ابراهیم فاتحی در منطقه ۲ قم بازدید کرد. این مدرسه راهنمایی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۱۸ مترمربع و با زیربنای یک هزار و ۹۶۵ مترمربع احداث شده و شامل ۱۲ باب کلاس و ۳ باب کارگاه آموزشی می باشد.

استاندار قم در ادامه بازدیدهای خود، روند ساخت و ساز بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی امجدی را مورد بررسی قرار داد و گفت: احداث این بیمارستان از نیازهای جدی منطقه نیروگاه است و پس از بهره برداری می تواند بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی مردم این مناطق را برطرف نماید.

بیمارستان امجدی از جمله مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری به استان قم می باشد که در زمینی به مساحت ۱۳هزار و ۵۰۰ مترمربع و در ۶ طبقه احداث می شود و تا کنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی همچنین از بوستان گلها و درمانگاه و مرکز بهداشتی شهید فرقانی در منطقه شیخ آباد بازدید کرد و بر احداث بوستان ها و فضاهای سبز مناسب در این منطقه و همچنین تامین زیرساخت های بهداشتی و درمانی در این محله محروم تاکید کرد.

پیریایی در پایان در سالن جلسات آموزش و پرورش منطقه ۲ قم با معاونین پرورشی و امور تربیتی مناطق آموزش و پرورش و همچنین جمعی از ایثارگران و رابطین بنیاد شهید و امورجانبازان دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcf0jdy.w6dycagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما