پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۲۱
کد مطلب : 11565
استاندار قم:

تجهیز زیرساختهای زیارتی و گردشگری در قم ضروری است

قم نيوز : قم نیوز: پیریایی گفت:با توجه به حضور 20 میلیون نفری زائران در قم، تجهیز زیرساختهای زیارتی و گردشگری در قم امری ضروری است.
تجهیز زیرساختهای زیارتی و گردشگری در قم ضروری است
به گزارش قم نیوز، استاندار قم در جلسه ستاد دائمی تسهیلات زائرین استان قم با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساختهای گردشگری و زیارتی در قم اذعان داشت:فعالیت در عرصه خدمت رسانی در قم دارای پیچیدگی خاصی نیست و تنها با ارائه راهکارهای کارشناسانه می توان بسترهای لازم را ایجاد کرد.

کرم رضا پیریایی افزود: رهبر معظم انقلاب، یکی از پتانسیل های مهم زیارتی در قم را وجود امامزادگان می داند که هر کدام می تواند محور مهم زیارتی در قم به شمار رود و باید از ظرفیت های موجود بهره برداری های فرهنگی صورت گیرد.

وی با بیان ضرورت حضور بخش خصوصی و دولتی در تجهیز زیر ساختهای زیارتی و گردشگری خاطرنشان کرد: باید به بخش خصوصی وظایف مهمی در این زمینه واگذار کرد و با نظارت های دولتی عملکرد مجموعه ها را مورد ارزایابی قرار داد.

استاندار قم یکی از بسترهای مهم در ارتقای زیرساختهای گردشگری را رسانه های ملی و صدا و سیما برشمرد و گفت:صدا و سیما با مستند سازی و توجه به ظرفیت های زیارتی نقش مهمی در معرفی جایگاه قم دارد همچنین رسانه های ملی با کنکاش در روند خدمت رسانی به زائران و انعکاس مشکلات موجود می توانند مساعدت های خوبی را در رفع موانع ارائه نمایند.

لازم به ذکر است در این جلسه فرماندار قم توجه به هسته مرکزی شهر در ایجاد بسترهای خدماتی به زائران را دارای اهمیت فراوانی برشمرد و عنوان کرد:این بخش دارای مشکلات و بعضا معضلاتی است که با تکشکیل کارگروهی متشکل از ۴۰ دستگاه اجرایی و ۶ کمیته تخصصی در جهت ساماندهی این بخش تلاش کرده ایم.

اسماعیل زارعی کوشا اذعان کرد:این کمیته ها در راستای ساماندهی واحدهای اقامتی، مشکلات ترافیکی، مباحث امنیتی، توجه به اصناف، زیباسازی شهر و حمل و نقل حضوری موثر خواهند داشت

همچنین در ادامه جلسه محسن محرری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم با اشاره به تشکیل کمیته های تسهیلات زائران خاطرنشان کرد:در این ارتباط ۱۰ کمیته با ریاست استاندار محترم تشکیل شده است.

وی ادامه داد:در خصوص رفع مشکلات و موانع زیارتی، کمیته های تشکیل شده کمیته اسکان، تنظیم بازار، حمل و نقل ترافیک، زیباسازی شهر فعالیت خود را آغاز کرده اند و ۲۰ پست سازمانی و ۳ حوزه مدیریتی، وظیفه ساماندهی زائران و به ویژه زائران اتباع خارجی را بر عهده دارند.

خاطرنشان می شود حجت الاسلام سید محمد آتش زر، رئیس شورای اسلامی شهر نیز بر ایجاد هتل های مجهز تاکید کرد و گفت: قم آمادگی لازم را در مشارکت های سایر استان در ساخت مهمانسراها و هتل های ویژه هر استان را داراست و ظرفیت های خوبی را در جانمایی و تحویل زمین در نظر گرفته ایم.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdchmmnz.23nz-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما