پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : 11735

سختي هاي سربازي نردبان کسب موفقيت است

قم نيوز : قم نیوز: سردار کاظم مجتبائي فرمانده انتظامي استان قم درجشنواره جوان سربازگفت: سختي هاي سربازي نردبان کسب موفقيت است .
سختي هاي سربازي نردبان کسب موفقيت است
به گزارش قم نیوز، سردار کاظم مجتبائي فرمانده انتظامي استان قم درجشنواره جوان سرباز که به همت معاونت نيروي انساني اين فرماندهي ،در نمازخانه ستاد فرمانده انتظامي استان برگزار شد گفت: ايام سرشار از ميمنت و پرافتخار دهه مبارکه فجر را به همه شما سربازان عزيز فعال در فرماندهي انتظامي استان قم و همچنين به معاونين ،‌مديران و فرماندهاني که در اين جمع حضور دارند ،تبريک عرض مي کنم .

فرمانده انتظامي استان قم افزود: آنچه مسلم است انسان ها قبل از اينکه وارد اين دنيا شوند و حتي بعد از اينکه وارد اين دنيا شدند تا زماني که از اين دنيا بروند برابر آيه اي که در قرآن کريم وارد شده در سختي هستند " لقد خلقنا الانسان في کبد ".

وي با اشاره به مشقت ها و سختي هاي دوران حيات انسان ، يعني از زماني که روح در بدنش دميده مي شودتا تولد، نوزادي ،کودکي،نوجواني ،جواني‌ و پيري همه اش در محنت و سختي است .

سردار مجتبائي ادامه داد:يک مقطعي در اين دنيا وجود دارد که آن مقطع سربازي است اين ديگر يک مقداري سخت تر از بقيه مقاطع است که در دوران جواني معمولا اتفاق مي افتد ،اگر ما بتوانيم از خودمان ،از فکرمان، از تجربه مان استفاده کنيم، اين سختي قابل تحمل خواهدبود ، ولي اگر نخواهيم از تجربه ديگران ،تجربه خودمان ،عقلمان و دينمان استفاده کنيم ،مطمئنا سختي براي ما خواهد ماند ،به اعتقاد من سربازي اگر چه سخت است ولي مي تواند يک نردباني براي کسب موفقيت هاي آينده باشد .

وي با مقايسه ايام سربازي پيش و پس از انقلاب اسلامي گفت:سربازي در قبل از انقلاب بسيار سخت تر و با مشکلات بيشتري بوده و شرايط ناگواري در سربازي ها حاکم بوده ولي به برکت انقلاب اسلامي ،خيلي از اين مسائل ومشکلات حل شدند و الان اگر مشکلاتي هست ، مشکلات وضعي است.

فرمانده انتظامي استان قم افزود: با داشتن ابتکار مي توانيم سختي هاي دوران سربازي را به آساني تبديل کنيم ،يعني با استفاده از دستورات ديني و با اتکال به خداوند و بهره گيري از عقل ، فکر و تجربه ،اين سختي ها را تبديل به فرصت کنيم .

وي ادامه داد: اگر ما شاکر و داراي صبر و توکل باشيم ، مي توانيم سختي ها را تحمل کنيم ،اگر در سربازي آب ديده ، انساني ورزيده ، منظم و منضبط و وظيفه شناس باشيد ، فردا که وارد جامعه شديد ، مي توانيد خودساخته شده و دوام بياوريد ، آنچه مسلم است سربازي يک فرصتي است که شما در مقابل تمام سختي هايي که در دوره هاي مختلف زندگي وجود دارد، محکم و استوار بار بيائيد .

سردار مجتبائي اظهار داشت : بندگان خدا از نظر ايمان و اعتقاد سه دسته هستند : دسته اي فقط بصورت زباني خدا را قبول دارند ولي عملي ، انجام نمي دهند ،دسته دوم :خدا را قبول داشته و دستوراتش را هم قبول دارند و عمل مي نمايند ،دسته سوم کساني هستند که تابع محض خدا هستند ، يعني مي گويند خداوند را قبول دارم و دستوراتش و مصلحتش را هم مي پذيرم .

فرمانده انتظامي استان قم در پايان افزود : دنيا همه اش سختي است و آنچه از انسان مي ماند آن است که در اين دنيا براي آخرت ذخيره سازي کند . پس بنابراين سربازي را سخت نگيريد اگر چه سخت است ، پس با آن نردبان آينده را بسازيد و شرايط را براي خودتان خوشايند کنيد، همه ما فرماندهان و مسئولان نيز وظيفه داريم شرايط را براي آسايش و راحتي شما فراهم کنيم ، اگر چه نظم و انضباط بايد اجرا و مقررات پياده شود .

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgnu9q.ak9qw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما