دوشنبه ۹ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : 1198
توسط جمعیت هلال احمر؛

دوره آموزشی مدیریت سوانح در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: دوره آموزشی ضمن خدمت مدیریت سوانح "پایه لجستیک" در جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد.
دوره آموزشی مدیریت سوانح در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، با همت و تلاش مرکز آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قم، آموزش حضوری ضمن خدمت مدیریت سوانح (پایه لجستیک) با حضور معاونان امداد، مسئولان عملیات امدادی و روسای پایگاه‌های منطقه پنج کشوری در مرکز علمی - کاربردی هلال احمر استان قم آغاز شد.

رئیس دانشگاه علمی - کاربردی جمعیت هلال احمر استان قم در مراسم آغاز این دوره آموزشی گفت: در زمان وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی مدیریت سوانح از مباحث مهم و ضروری است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

دکتر گلفشان گفت: نجات جان انسانها، کاستن از حجم خسارت‌های وارده و به حداقل رساندن اختلال در نظم اجتماعی از جمله مواردی است که از مدیران سوانح انتظار می‌رود.

وی افزود: مدیران بحران، افرادی هستند که می‌توانند در کاهش آسیب پذیری جامعه در برابر مخاطرات نقش مهمی ایفا کنند و باید تلاش کنند تا توانایی جامعه را در برابر بحران‌ها ارتقا دهند.

دکتر گلفشان ضمن اشاره به اهداف این دوره آموزشی گفت: آشنایی شرکت کنندگان با فعالیت‌های پاسخگویی به سوانح و درک ساز و کارهای پاسخگویی در بحران، مقابله و بازسازی در بحران و بررسی و ایجاد راهکارهای مناسب از جمله مواردی است که مدیران امدادی فرا خواهند گرفت.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر قم تصریح کرد :محتوای این دوره شامل بخش‌هایی همچون: مروری بر عملیات پاسخگویی و نقش منابع و پشتیبانی در آن، مروری بر مأموریت منابع در سوانح، اصول و مبانی عملیات لجستیک امدادی، تقاضا و سفارش کالا و خدمات، فرآیند خرید و تهیه کالا و خدمات، زنجیره خرید کالا، زنجیره تأمین، حمل و نقل و ذخیره کالا و عملیات توزیع کالا است.

لازم به ذکر است این دوره آموزشی از روز یکشنبه هشتم آبان آغاز و تا یازدهم آبان با شرکت معاونان و کارشناسان سازمان امداد و نجات استانهای تهران، قزوین و قم ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۱۰۷
https://qomnews.ir/vdca.on6k49n6a5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما