شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 12142
رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی:

دانشگاه اسلامی باید برنامه درسی دین‌مدار داشته باشد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی گفت: دانشگاه اسلامی باید برنامه درسی دین‌مدار شامل رشد اخلاقی و معنوی و نقش‌آفرینی در حوزه سیاسی و اجتماعی داشته باشد.
دانشگاه اسلامی باید برنامه درسی دین‌مدار داشته باشد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مهدی رجایی امروز در جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی که در تالار قدس مدرسه امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: تمدن بحث اجتماعی است و اگر جامعه‌ای بتواند به نظم پایدار مبتنی بر ارزش‌های معیشتی دست یابد و زمینه مناسبی برای شهروندان فراهم کند، می‌توان گفت به تمدن دست یافته است.

وی ادامه داد: برای حرکت در راستای تحقق تمدن باید زمینه‌ها و آسیب‌های گذشته مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی وجود فرهنگ قوی اسلامی، تمدن‌های رقیب، شرایط طبیعی و علوم و تحقیقات را از مواردی دانست که می‌تواند در زمینه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به چالش‌های تمدن مادی غرب خاطرنشان کرد: ظلم و استکبار، فقر و نابرابری، گسترش فحشا، فروپاشی خانواده، فساد در زمین و تخریب محیط زیست از آسیب‌های تمدن غربی است.

رجایی عدم توجه به وحی از منظر اسلام، ضعف اخلاق و تزکیه بین دانشجویان و اساتید و حاکمیت سکولار را از ضعف‌های علوم و تحقیقات دانست و تصریح کرد: دانشگاه اسلامی باید برنامه درسی دین‌مدار شامل رشد اخلاقی و معنوی و نقش‌آفرینی در حوزه سیاسی و اجتماعی داشته باشد تا شاهد ایفای نقش علوم و تحقیقات باشیم.

وی، توسعه اندیشه و علم، توسعه تحقیقات مرتبط با نظام‌سازی، توسعه تحقیقات مرتبط با الگوسازی، توسعه تحقیقات کاربردی، تولید تکنولوژی و فناوری مبتنی بر ارزش‌های اسلامی را از راهبردهای اساسی در حوزه پژوهش عنوان کرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcj8vev.uqe8xzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما