دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : 12008
دوم و سوم اسفندماه

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: دبیر علمی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی گفت: این جشنواره دوم و سوم اسفندماه در مجتمع عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام حسن خیری اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی در پانزدهمین دوره برگزاری خود به بحث تمدن اسلامی در بخش ویژه خواهد پرداخت.

وی افزود: این جشنواره با هدف تجلیل از دانش‌پژوهان و دانش آموختگان در بخش اصلی و موضوعات روز جهان اسلام در بخش ویژه برگزار می‌شود که سال قبل با عنوان «بیداری اسلامی» برگزار شد و امسال با عنوان «تمدن نوین اسلامی» برگزار می‌شود.

دبیر علمی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی عنوان کرد: در مجموع ۴۵۷ اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از این تعداد ۳۶۷ اثر مربوط به بخش اصلی جشنواره و ۹۰ اثر هم مربوط به بخش ویژه جشنواره است.

وی تالیف و ترجمه، تصحیح و تحقیق و تقریر را محورهای آثار ارائه شده به جشنواره دانست و گفت: این آثار شامل ۶۴ کتاب، ۲۲ ترجمه، چهار تصحیح و تحقیق و یک تقریر است.

خیری خاطرنشان کرد: ۸۸ مقاله، ۸۰ پایان نامه و ۱۳۵ تحقیق پایانی نیز از سوی دانش پژوهان ارائه شده است.

وی ابراز داشت: بیشتر آثار بخش اصلی جشنواره به زبان‌های فارسی، عربی، اردو، آذری، تاجیکی، انگلیسی، ترکی استانبولی و بنگلا است.

دبیر علمی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی با بیان اینکه هفت ملیت در بخش اصلی این جشنواره شرکت کردند به شرکت ۹۰ اثر در بخش ویژه اشاره کرد و افزود: این آثار از ۴۵ خانم و ۴۷ محقق آقا در مقاطع مختلف شرکت کردند که چکیده مقالات در لوحی تهیه شده که تکثیر خواهد شد.

وی ابراز داشت: در روز اول همایش صاحبان آثار برتر به ارائه مقالات خود خواهند پرداخت و مورد سئوال و پرسش و پاسخ قرار می‌گیرند.

خیری عنوان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره شیخ طوسی روز سوم اسفند ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس جامعةالمصطفی و حجت‌الاسلام قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.

در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی ۸۸ نفر از ۳۰ ملیت تجلیل و تشویق خواهند شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcaawn6.49nuw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما