يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : 12183
دست‌هایی برای ناکامی صبا در کار است

بهرامی: باشگاه گیتی پسند به کمیته انضباطی خط داد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت فوتبال استان قم با انتقاد شدید از رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص حوادث بازی صبا و حفاری اهواز، مسئولان باشگاه گیتی پسند اصفهان را در نوک پیکان انتقادات خود قرار داد.
بهرامی: باشگاه گیتی پسند به کمیته انضباطی خط داد
به گزارش قم نیوز، رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص بازی نیمه تمام صبای قم و حفاری اهواز اعتراض مدیران صبا، هواداران فوتبال و همچنین برخی از مسئولان ورزشی قم را به همراه داشته است.

رایی که به موجب آن صبا سه بر صفر بازنده مسابقه‌ای اعلام شد که سه بر دو از حریف پیش بود و بر اثر خروج بی دلیل تیم اهوازی از زمین، بازی نیمه تمام ماند.

بعد از این مسابقه مدیرعامل و مدیر تیم در قبال این رای موضع گیری کردند و هیئت فوتبال استان نیز به کفاشیان نامه‌ای نوشت و اعتراض خود را به رای صادره اعلام و خواستار تجدید نظر در این رای شد.

 چگونه طی ۲۴ ساعت رای صادر شد
رئیس هیئت فوتبال استان قم گفت: تعجب بنده این است که چگونه ظرف ۲۴ ساعت کمیته انضباطی این رای را صادر کرد.

وی با ابراز تاسف از بی‌توجهی کمیته انضباطی به قوانین در صدور رای برای اتفاقات بازی صبای قم و حفاری اهواز اظهار داشت: در بند ۵ ماده ۲۴ آیین نامه انضباطی آمده است هر گاه تیمی به داور معترض باشد یا به هر دلیل زمین را ترک کند و از ادامه بازی انصراف دهد در حالی که شرایط بازی فراهم باشد باید سه صفر بازنده اعلام شود.

کریم بهرامی با بیان اینکه تیم حفاری اهواز زمین را بدون دلیل ترک کرد اما کمیته انضباطی رای به باخت صبا داد، خاطرنشان کرد: کمیته انضباطی به ماده ۳۰ آیین نامه استناد کرده است یعنی به واسطه قوه قهریه مسابقه متوقف شد؛ قوه قهره هم تعریف دارد زلزله، سیل، آتش سوزی و چیزهایی که دست ما نیست.

وی صدور این رای را ترفندی برای تخریب روحیه صبا دانست و یادآور شد: من مطمئن هستم با پیگیری‌های که هیئت فوتبال، باشگاه صبا و مسئولان استان انجام می‌دهند حق برای مردم قم گرفته می‌شود.

پرتاب اشیا به داخل زمین مذموم است
رئیس هیئت فوتبال استان قم در عین حال پرتاب شیء از خارج به داخل زمین مسابقه در بازی صبا مقابل حفاری اهواز را کاری ناپسند دانست و ابراز داشت: اتفاقی که در این بازی افتاد درست نبود و غیر ورزشی بود از نظر مردم قم و فوتسال دوستان مذموم است.

وی افزود: اتفاقی درستی نبود که در این بازی رقم خود اما این نخستین بار و آخرین بار هم نخواهد بود که این اتفاق می‌افتد کما اینکه قبلا هم در مسابقات فوتسال شاهد چنین اتفاقاتی بوده‌ایم؛ البته قانون گذار نیز تکلیف را روشن کرده است و برای شخصی که مرتکب این تخلف شود محرومیت در نظرگرفته است.

بهرامی از موضع گیری‌های باشگاه گیتی پسند اصفهان در خصوص اتفاقات بازی صبا و حفاری اهواز به شدت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه باشگاه گیتی پسند هجمه‌ای را در خصوص مسابقه‌ای آغاز کرد که در آن هیچ نقشی نداشته است.

مدیرعامل باشگاه گیتی پسند خط داد
وی تصریح کرد: مدیرعامل باشگاه گیتی پسند سه شنبه شب اعلام می‌کند که باید برخورد شدیدی با این اتفاق انجام شود تا برای همیشه این قضیه ختم به خیر شود؛ که وی با این اظهار نظرها به کمیته انضباطی خط داد.

رئیس هیئت فوتبال استان قم همچنین به اظهارنظرهای سرپرست باشگاه حفاری اهواز مبنی بر اینکه بازیکنان صبا قبل از مسابقه با بازیکنان ما تماس گرفته و قول‌هایی داده بودند اشاره و خاطرنشان کرد: منشا فوتسال کشور قم است و این قابل قبول است که چنین اتفاقی افتاده باشد، صبا نیازی به این چیزها ندارد و حتی می‌تواند در کنار تیم صبا تیم دیگری هم داشته باشد.

وی تاکید کرد: صبا ظرفیت بالایی دارد و با سرمایه‌های خودش به هرجا که می‌خواهد برسد، ضمن اینکه اصلا باشگاه صبا پولی ندارد که بخواهد مثل تیم‌های متمول بازیکن بخرد.

بهرامی به موفقیت تیم فوتسال صبا در لیگ امسال اشاره کرد و گفت: البته عده‌ای که در کنار فوتسال به نان و نوایی رسیده‌اند از موفقیت تیم صبا خشنود نیستند.

وی افزود: این افراد به دنبال پول هستند و خودشان را موجه نشان می‌دهند که متاسفانه صابونشان به تن قم هم خورده است.

رئیس هیئت فوتبال استان قم با اشاره به اظهارات طاهری مدیرعامل باشگاه گیتی پسند که بازی صبا با حفاری اهواز را ناجوانمردانه توصیف کرده بود، تصریح کرد: من فکر می‌کنم اگر انسان اعمال خودش را آیینه خویش قرار دهد هرگز اجازه نمی‌دهد اعمالی که خود انجام می‌دهد را به دیگران نسبت دهد.

 گیتی پسند با پول از اتهامات گریخت
وی اتفاقات فصل گذشته لیگ فوتسال را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه مدیرعامل باشگاه گیتی پسند گفته به ما تهمت تبانی زدند، تاکید کرد: این تهمت نیست حتی از اتهام گذشته و اثبات شده است؛ شما متخلف بودید اما پول در این دوره و زمانه خیلی کارها می‌کند که شما هم از این حربه استفاده کردید.

بهرامی همچنین در ارتباط با هجوم تماشاگران صبا به داخل زمین که کمیته انضباطی به آن استناد کرده است گفت: صبا در این دیدار سه بر دو از حریف جلو افتاد و نیاز نداشت تماشاگرانش به تیم مقابل حمله کنند؛ این یکی از مواردی است که متاسفانه کمیته انضباطی به آن استناد کرده است.

وی در ارتباط با حوادث خارج از زمین یادآور شد: زمانی که تیم فوتسال حفاری زمین را ترک کرد و به داخل رختکن رفت شیشه اتاق‌ها را شکستند و کمک مربی و دروازه‌بان آنها در حضور نماینده فدراسیون و ناظرداوری فحاشی کردند که در گزارش به این موارد اشاره نشده است که این مسئله جای تامل دارد.

رئیس هیئت فوتبال استان قم صدور رای کمیته انضباطی برای بازی صبا و حفاری اهواز طی ۲۴ ساعت را تعجب آور دانست و اظهار داشت: چگونه کمیته انضباطی برای اتفاقاتی که در بازی راه ساری و میثاق تهران در حدود چهار هفته گذشته روی داد هنوز رأیی صادر نکرده است اما طی ۲۴ ساعت رای بازی صبا و حفاری صادر شده است.

دست‌هایی برای ناکامی صبا در کار است
وی رای کمیته انضباطی را ظالمانه خواند و ابراز داشت: نمی‌دانم چه دست‌هایی در کار است که مسئولان نمی‌خواهند تیم صبای قم به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا حضور پیدا کند.

بهرامی با بیان اینکه اگر می‌خواهند یک تیم متمول قهرمان شود ابتدا بگویند تا تیم‌های دیگر برای اوت نشدن بجنگند، اظهار داشت: البته برداشت من این است آقایان این رای را دادند تا روحیه تیم صبا را تخریب کنند تا نتیجه نگیرد و بعد هم نتیجه را برگردانند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcexz8z.jh8wvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما