جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 12348
دبیر علمی همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان خبر داد

ارسال 263 مقاله به همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان

قم نيوز : قم نیوز: دبیر علمی همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان از ارسال 263 مقاله به دبیرخانه همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان خبر داد.
ارسال 263 مقاله به همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام احمد مرادخانی در همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان که در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار کرد: بدون تردید حمایت از قرآن به عنوان اساس دین اسلام تکلیفی بوده که بر عهده همه اندیشمندان اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: جوامع بشری با اندوخته‌های علمی خود در زمینه مسائل دینی و مذهبی رشد و پیشرفت کرده‌اند.

دبیر علمی همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان با اشاره به طرح شبهات از اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم گفت: هجمه‌ به قرآن می‌طلبید که مراکز علمی مسلمانان به این فکر بیفتند تا از کارهای استعمارگرانه علمی کشورهای غربی جلوگیری کنند.

وی از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی استشراق خبر داد و افزود: اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی طی ماه‌ها بررسی به فکر تأسیس این دبیرخانه افتادند.

مرادخانی خاطرنشان کرد: مستشرقان به صورت جزئی در جنبه‌های روان‌شناختی بیان قرآن، قرائت‌های مختلف و واژگان دخیل در متن قرآن ورود پیدا کردند.

وی عنوان داشت: ۲۶۳ مقاله و طرح پژوهشی به دبیرخانه دائمی استشراق ارسال شده که با تشکیل کمیته علمی و اجرایی مورد ارزیابی قرار گرفت.

دبیر علمی همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان تصریح کرد: ۷۰ مقاله پس از ارزیابی پذیرش شدند که از این تعداد ۱۷ مقاله در جلد اول مجموعه مقالات چاپ شد.

وی یادآور شد: شناسایی مراکز استشراقی در سراسر دنیا از دیگر فعالیت‌های دبیرخانه دائمی استشراق بوده که در این زمینه به اندازه توان به فعالیت پرداختیم.

مرادخانی با اشاره به همکاری برخی از نهاد با دبیرخانه دائمی استشراق گفت: دفتر تبلیغات، معاونت بین‌الملل حوزه علمیه، انجمن قرآن‌پژوهی، مرکز تحقیقات قرآن و... با این دبیرخانه همکاری دارند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdch6xnz.23nikdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما