يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : 12412
منبع : قم نیوز
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

نمایشگاه کتاب حوزه نوعی جریان سازی فرهنگی در کشور است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور نمایشگاه کتاب حوزه را نوعی جریان سازی فرهنگی در کشور دانست و گفت: در این نمایشگاه اندیشه و افکار جدید دینی در قالب کتاب عرضه می‌شود.
نمایشگاه کتاب حوزه نوعی جریان سازی فرهنگی در کشور است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه افزود: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب حوزوی از اقدامات ارزشمندی است که با توجه به جایگاه فرهنگی استان قم باید تداوم داشته باشد.

وی بر برگزاری فصلی نمایشگاه‌های تخصصی کتاب تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه در قم این جوشش فکر اسلامی وجود دارد و خاستگاه انقلاب اسلامی اسلامی و مورد توجه مردم دنیا است، باید اقدامات فرهنگی گسترده‌ای انجام شود.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) از این شهر توانست نقشه سیاسی جهان را تغییر دهد و مورد توجه آزادمردان جهان قرار گیرد، بنابراین باید این تفکرات و اندیشه‌های ناب و آزادی بخش انقلابی و اسلامی در قالب کتاب به جهانیان منتقل شود.

تقوی بیان داشت: محققین باید افکار و اندیشه‌های اسلامی و انقلابی را با روش و ادبیاتی جدید در این نمایشگاه‌ها عرضه کنند تا تکمیل کننده انقلاب اسلامی باشد.

وی در ادامه بر برنامه ریزی بیشتر مدیریت حوزه علمیه مبنی بر پرکردن خلأ‌های موجود در این زمینه تاکید کرد و گفت: این اندیشه‌ها باید توسط شورای حوزه علمیه ساماندهی شود تا بتوان آثار بیشتر را به نمایشگاه رساند و در اختیار متقاضیان و مخاطبان قرار داد.

تقوی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه باید در سطح کشور تبلیغ و تبیین شود تا نمایشگاه به جایگاه حقیقی خود دست یافته و اندیشمندان و متقاضیان بتوانند برای تهیه کتاب‌های مورد نیاز خود به این نمایشگاه مراجعه کنند.

وی در ادامه خواستار برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در فضایی وسیع تر و مناسب‌تر شد و افزود: کتاب‌های عرضه شده نیز باید از نظر کیفی و ظاهری در سطح بالایی باشد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcj8xev.uqe8vzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما