يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : 12528
معاون بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری نور:

نرم‌افزار آثار آیت‌الله مشکینی تولید می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری نور از تولید نرم‌افزار آیت‌الله مشکینی در سال آینده خبر داد.
نرم‌افزار آثار آیت‌الله مشکینی تولید می‌شود
به گزارش قم نیوز،محسن مس‌چی با اشاره به فعالیت‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری نور اظهار کرد: این مرکز در فاز نخست تولید نرم‌افزارها در زمینه علوم محض اصول، تاریخ، فلسفه، منطق، عقاید، کلام، قرآن، تفسیر، ادعیه، شعر، ادبیات، لغت، طب اسلامی و جغرافیا را در دستور کار قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: بخش دیگر نرم‌افزارهای شخصیت‌محور بوده و شامل مجموعه آثار شخصیت‌ها، شروح و تعلیقات و ترجمه‌هایی از آثار آنهاست.

معاون بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری نور ابوالفتوح رازی، شیخ کلینی، شیخ صدوق، شیخ طوسی، خواجه نصیر طوسی، ملاصدرا، ابن سینا و فاضلین نراقی را از جمله نرم‌افزارهای شخصیت محور تولید شده ذکر کرد.

وی با اشاره به تولید بسته‌های معارف اسلامی گفت: این بسته به زبان‌هایی مانند انگلیسی، ترکی آذری، ترکی استانبولی و روسی تولید شده و زبان‌های دیگر در دستور کار قرار دارد.

مس‌چی خاطرنشان کرد: بانک اطلاعات بر اساس موضوعات تدوین شده که در طول ۲۴ سال غنی‌سازی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس کنگره‌هایی که برگزار می‌شود تولید نرم‌افزارهای شخصیتی در دستور کار قرار می‌گیرد تا آثار عالمان احیا شود و در اختیار محققان و پژوهشگران قرار گیرد.

معاون بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری نور از تولید نرم‌افزار آیت‌الله مشکینی خبر داد و افزود: مجموعه آثار امام جمعه فقید قم سال آینده تولید می‌شود تا محققان بتوانند در تحقیقات خود از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdch6mnz.23niidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما