دوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 12895
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

افزایش 25 درصدی یگان لجستیک هلال احمر قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم از افزایش 25 درصدی یگان لجستیک و نیروی عملیاتی در محورهای منتهی به استان قم خبر داد و گفت: در طرح نوروزی امسال جاده قم ـ گرمسار هم به طور کامل زیر پوشش قرار گرفت.
افزایش 25 درصدی یگان لجستیک هلال احمر قم
به گزارش قم نیوز، علیرضا ظهیری با بیان اینکه طرح ملی امداد و نجات نوروزی همگام با سایر استان‌ها در قم اجرا می‌شود اظهار کرد: معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم بیش از ۷۵۰ نفر روز امدادگر، نجات‌گر، پزشک و پرستار را در این طرح به کار گرفته است.

وی افزود: استان قم پذیرای میلیون‌ها زائر و گردشگر نوروزی طی تعطیلات عید است ضمن اینکه قم شاهراه ارتباطی ۱۷ استان دیگر بوده و افراد زیادی هم برای رسیدن به مقصد از قم عبور می‌کنند که ممکن است برخی از آنها به خدمات امدادی نیاز داشته باشند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به تعداد عملیات‌های صورت گرفته در قم از زمان شروع این طرح عنوان داشت: معاونت امداد و نجات این جمعیت تاکنون ۲۲ عملیات امدادی را توسط ۴۱ تیم انجام داده و توانسته است ۱۱۴۹ نفر را به صورت سرپایی درمان کند و دو نفر را هم به بیمارستان انتقال دهد.

وی ادامه داد: پست‌های امداد و نجات ویژه بانوان هم در محورهای مواصلاتی قم مستقر شده‌اند و علاوه بر این پست ویژه امداد و نجات هوایی هم در محل عوارضی قم – تهران استقرار یافته و در صورت نیاز در کمترین زمان ممکن عملیات نجات را انجام خواهد داد.

ظهیری از افزایش ۲۵ درصدی یگان لجستیک و نیروی عملیاتی در محورهای منتهی به استان قم خبر داد و افزود: در طرح نوروزی امسال جاده قم – گرمسار هم به طور کامل زیر پوشش قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۷ هزار بروشور امدادی با عنوان «ایمنی در سفر» در میان گردشگران نوروزی قم توزیع شده و بنرهایی هم با مضامین ایمنی در سفر و جاده در راه‌های استان نصب شده‌اند.

وی از برپایی شش خیمه نماز در مبادی ورودی قم توسط جمعیت هلال احمر استان خبر داد و گفت: میدان ولی‌عصر به سمت مسجد مقدس جمکران، اتوبان قم ـ کاشان، بوستان بنیادی، بوستان هاشمی و پارک‌سوار شمالی از جمله این نقاط هستند.

ظهیری بیان داشت: بر اساس هماهنگی با کانون طلاب، روحانیون و مبلغان واجد شرایط در این خیمه‌ها مستقر شده و علاوه بر امامت جماعت به سئوالات شرعی مردم پاسخ می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به برپایی ایستگاه‌های سلامت در کنار خیمه‌های نماز بوستان‌ها تصریح کرد: برگزاری مسابقاتی ویژه کودکان با موضوعاتی چون نقاشی، نماز، دعا و اهدای جوایز ارزنده به شرکت‌کنندگان از دیگر اقدامات این جمعیت در نوروز ۹۲ است ضمن اینکه آزمایش سنجش قند و فشار خون هم به صورت رایگان در این ایستگاه‌‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcenv8z.jh8woi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما