شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : 13196

پایان طرح امداد مسافرین نوروزی جمعیت هلال احمر استان قم

قم نيوز : قم نیوز: رح امداد و نجات و راهنمای مسافرین نوروزی جمعیت هلال احمراستان قم پایان یافت.
طرح امداد و راهنمای مسافرین نوروزی هلال احمر قم،نوروز92
طرح امداد و راهنمای مسافرین نوروزی هلال احمر قم،نوروز92
به گزارش قم نیوز، طرح ملی امداد و نجات و راهنمایی مسافرین نوروزی که از۲۴ اسفند ماه آغاز شده بود با مراجعه بیش از هشتصد هزار نفر به پست های امدادی و اکیپهای راهنمایی مسافرین نوروزی پایان یافت.

علیرضا ظهیری مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم در مورد چگونگی اجرای این طرح توسط این جمعیت گفت: از زمان آغاز طرح راهنماي نوروزي هلال احمر تا ۱۶ فرودين ماه بيش از ۸۰۰ هزار نفر به پست هاي هلال احمر قم مراجعه كردند.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته جمعیت هلال احمر استان قم در طرح ملی امداد و نجات نوروزی اظهار داشت: فعالیت های این سازمان در قالب طرح ملی امداد و نجات از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته شروع و تا ۱۶ فروردین ادامه یافت و طی ۲۳ روز ۴۸۴ نفر توسط اکیپ های ثابت و سیار امداد رسانی شده و۵۰۶ نفر نیز به صورت اضطراری اسکان یافتند.

وی در مورد اقدامات انجام گرفته توسط ۹۹ تیم عملیاتی بکار گرفته شده اذعان داشت: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان ۳۷ مورد عملیات امداد و نجات را رهبری نموده که تعداد۱۱ مورد را به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل و۳۹۱۴نفر از مصدومان را به طور سرپایی درمان نمودند .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با تشریح پست های ویژه برپا شده توسط جمعیت هلال احمر در ایام نوروز گفت: برپایی شش خیمه نماز درمبادی ورودی شهر از جمله میدان ولی‌عصر به سمت مسجد مقدس جمکران، اتوبان قم، کاشان، بوستان بنیادی، بوستان هاشمی و پارک سوار شمالی و هماهنگی با کانون طلاب، روحانیون واجد شرایط برای پاسخگویی به سئوالات شرعی و اقامه نماز جماعت در مبادی ذکر شده ومراجعه ۱۵۲۱۸نفر از اقدامات ویژه جمعیت هلال احمر قم در ایام نوروزبوده است.

ظهیری به فضای دوستدار کودک كه درکنار خيمه هاي نماز برگزار مي شده، اشاره نموده وگفت: در این فضا مسابقات نقاشی و مسابقات قرآن ونقاشی روی چهره به همراه جوایز ارزنده مخصوص کودکان انجام میگردید که تعداد مراجعین به این ایستگاه ۴۹۰۰نفر بوده، وهمچنین مراجعین به ایستگاه های سلامت خودرو نیز ۲۱۵ نفر بوده است.

همچنین تصریح کرد: ۶۹۹۰۰۰نسخه بروشور ازجاذبه‌های فرهنگی و دیدنی ومعرفی آثارتاریخی و۵۷۸۵۰۰نسخه از انواع نیازمندی‌های زایرین شامل نقشه ایران، قم و اطلاعات مورد نیاز زایرین شامل نگاهی کوتاه به پیشینه شهر مقدس قم، معرفی مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه و آثار تاریخی و زیارتی، در اختیار مسافرین قرار گرفت.

درپایان مدیر عامل جمعیت هلال احمر در مورد ارائه خدمات تيم‌هاي سيار اين جمعيت به مردم در قالب پروژه سحاب بیان داشت :تیم راهنمایی سیار جوانان هلال احمر توانستند تعداد۷۱۰۰ نفر را به صورت انفرادی و سیار راهنمایی نمایند .

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcjmvev.uqethzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما