چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : 13450

تیرهای نصب شده مونوریل قم به 2.2 کیلومتر رسید

قم نيوز : قم نیوز: روابط عمومی پروژه مونوریل قم از نصب 2.2 کیلومتر از شش و هشت دهم کیلومتر ریل‌های بتنی مونوریل قم خبر داد.
پروژه منوریل استان قم، نوروز92
پروژه منوریل استان قم، نوروز92
به گزارش قم نیوز، با گذشت نزدیک به ۴ ماه از آغاز نصب ریل‌های بتنی پروژه مونوریل قم، ۲.۲ کیلومتر تیر نصب شده است.
مشاور روابط عمومی پروژه مونوریل قم با ذکر این مطلب افزود: عملیات نصب تیرهای بتنی پروژه مونوریل قم که همان ریل‌های قطارهای پروژه هستند، در روز ۲۶ آذرماه ۱۳۹۱ با فرمان شهردار کلانشهر قم، مهندس دلبری آغاز شد و از آن تاریخ تاکنون بیش از ۲.۲ کیلومتر از بخش‌های مختلف پروژه نصب شده است.

پورطباطبایی افزود: به این ترتیب نزدیک به یک سوم عملیات نصب ریل انجام شده است و همزمان با این عملیات، نازک‌کاری و آماده سازی ایستگاه‌های پروژه نیز با سرعت خوبی پیش می‌رود.

وی با تصریح بر تعطیل بودن پروژه در ایام نوروز به علت تردد زوار کریمه اهل بیت (س) در مسیر فعالیت مونوریل، گفت: نصب تیر با سرعت خوبی پیش می‌ رود و با توجه به دپوی تیر که در کارخانه تیر این پروژه انجام شده است، این سرعت حفظ خواهد شد.

شایان ذکر است پروژه مونوریل قم به کارفرمایی سازمان قطار شهری قم، توسط مشارکت مپنا ـ کیسون در حال ساخت است. این پروژه تاکنون با بومی سازی فناوری ساخت تیرهای بتنی مونوریل، باعث صرفه جویی ارزی خوبی برای کشور شده است. همچنین واگن‌های مونوریل نیز که از کشور ایتالیا تهیه شده است، به دست مهندسین شرکت مپنا، قابلیت بومی‌سازی خواهد داشت.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdccx0qs.2bq1p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما