يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 13512
شهردار قم عنوان کرد:

تشکیل اتاق‌های فکر در اولویت مدیریت شهری قم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: استفاده از خرد جمعی و ضرورت تشکیل اتاق‌های فکر برای تصمیم‌گیری‌های شهری در اولویت شهرداری قرار دارد.
تشکیل اتاق‌های فکر در اولویت مدیریت شهری قم
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری در جلسه شورای معاونین و مدیران شهرداری قم با اشاره به نامگذاری سال‌جاری به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر انقلاب اظهار داشت: امیدواریم در مجموعه مدیریت شهری قم بتوانیم در خلق این حماسه‌ها نقش‌آفرین باشیم.

وی افزود: جلسه‌های شورای معاونین و مدیران شهرداری به منظور هم‌افزایی و بررسی نقاط قوت و ضعف برگزار می‌شوند تا با همدلی هر چه بیشتر، تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.

شهردار قم با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری سال پرکاری را در سال ۹۱ گذراند، گفت: بودجه‌محوری و برنامه‌محوری رویکردهای دو سال اخیر شهرداری قم بوده‌اند.

وی ادامه داد: تدوین سند مدیریت شهری و استقرار نظام پیشنهادات در دو فاز کارکنان و مردم از جمله اقدامات مهم شهرداری قم در سال گذشته بوده است ضمن اینکه کارهای خوبی هم در راستای تدوین طرح تفصیلی قم صورت گرفته و فاز نخست نرم افزاری سیستم یکپارچه شهری و نوسازی درآمد در مناطق هشت گانه هم انجام شده است.

دلبری راه‌اندازی پژوهشگاه مدیریت شهری را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: این کار برای نخستین بار در قم صورت گرفته و هدف از آن بهبود محیطی و توسعه خدمات شهری است ضمن اینکه اطلس راهیاب قم هم تدوین شده و در اختیار شهروندان و عموم مردم قرار خواهد گرفت.

شهردار قم گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل شهری با خرید صدها دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس، اجرای طرح کنترل تخلفات شهری، توزیع کارت الکترونیک شهروندی، احداث چندین باب پارکینگ و پل عابر پیاده و توسعه فرهنگی و اجتماعی از دیگر اقدامات شهرداری قم در سال ۹۱ بوده‌اند.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها با اجرای طرح پایلوت فیبرنوری در قم عنوان کرد: به منظور جمع‌آوری دیدگاه‌های مردمی، سامانه ۱۸۸۸ هم راه‌اندازی شده و عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته است.

دلبری در ادامه بر ضرورت پیگیری مصوبات و أخذ مجوزهای لازم در زمینه موافقت‌های کسب شده تأکید کرد و اظهار داشت: در صورتی که این کار صورت نگیرد نتیجه لازم هم به‌دست نمی‌آید و بودجه‌ها محقق نمی‌شوند؛ مهندسی فروش و توجه به نتیجه هم باید در شهرداری قم مورد توجه جدی قرار گیرد.

شهردار قم نامگذاری صحیح و غیرتکراری معابر و خیابان‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: در این زمینه می‌توان از اساتید بومی قم بهره جست و نام‌هایی متناسب با فضای معنوی و مذهبی شهر و نیز گویا و کامل بر روی خیابان‌ها و کوچه‌ها گذاشت.

وی با تأکید بر استفاده از فرصت‌های فرهنگی در سطح شهر مانند بنرها به منظور ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان تصریح کرد: اولویت قرار دادن تشکیل شوراهای معتمدین محل، تفکیک صددرصدی آب خام و شرب، تشکیل اتاق‌های فکر سرمایه‌گذاران، توسعه کارکردهای کارت‌های الکترونیک شهروندی، گسترش اماکن تفریحی درآمدزا، پیگیری احداث باندهای دوچرخه‌سواری در خیابان‌های قم، افزایش تعداد سطل‌های زباله شهری، بهسازی پل‌ها و توسعه فرهنگ‌سراها هم از دیگر مواردی هستند که معاونت‌های مربوطه و مدیران عامل سازمان‌های تابعه باید در دستور کار قرار دهند.

دلبری از تشکیل کمیته انتخابات در شهرداری قم خبر داد و عنوان کرد: معاونت‌های اداری مالی، حراست، روابط عمومی، فرهنگی و بازرسی عضو این کمیته هستند و تأکید داریم از نام و آرم شهرداری در فعالیت‌های انتخاباتی استفاده نشود.

وی خرد جمعی و ضرورت تشکیل اتاق‌های فکر برای تصمیم‌گیری‌های شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: اولویت شهرداری‌های مناطق باید پروژه‌های نیمه تمام شهری باشند تا توسعه و عمران قم با سرعت بیشتری محقق شود.


انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcb5sb8.rhbf8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما