يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : 13704
آیت الله استادی:

متاسفانه امروز برخی جوانان ما از مجالس مذهبی فاصله گرفته اند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: متاسفانه امروز واقعیت این است که برخی جوانان ما از مجالس و سخنرانی‌ها و اجتماعات مذهبی فاصله گرفته اند.
آیت الله استادی، استاد حوزه علمیه قم.
آیت الله استادی، استاد حوزه علمیه قم.
به گزارش قم نیوز، آیت الله رضا استادی که در نوزدهمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران در مسجد اعظم قم سخن می‌گفت با اشاره به فضایل حضرت علی(ع) اظهار کرد: برای شناخت حضرت علی(ع) راه‌های فراوانی وجود دارد.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های شناخت حضرت علی (ع) آیات قرآن کریم می‌باشد. اگر کتاب‌هایی که این آیات را مطرح کرده اند، مطالعه کنیم قطعا حضرت علی (ع) را بهتر خواهیم شناخت. مثلا آیه تطهیر عصمت حضرت علی(ع) را ثابت نشان می‌دهد.


آیت الله استادی ادامه داد: انسان از طریق روایات می‌تواند حضرت علی(ع) را بشناسد. از پیامبر مکرم اسلام در مورد حضرت امیر آیات فراوانی داریم. در روایت محکمی از پیامبر وارد شده که همواره حق با حضرت علی(ع) است.

وی زندگی حضرت علی(ع) را یکی از راه‌های شناخت ایشان دانست و افزود: اگر می‌خواهیم با زندگی حضرت علی(ع) آشنا شویم می‌توانیم کتابی که آیت الله صبحانی در این رابطه نوشته است مراجعه کنیم.
استاد عالی حوزه علمیه گفت: یکی دیگر از راه‌های شناخت حضرت علی(ع) بررسی سیره عملی آن حضرت در دوران خلافت است.

وی با اشاره به فرمایشات و گفته‌های آن حضرت خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های شناخت حضرت علی(ع) توجه به صحبت‌های آن حضرت است که بخشی از آن در کتاب نهج البلاغه جمع آوری شده است. اگر در یک صفحه یا یک خطبه از نهج البلاغه تامل کنیم درمیابیم که حضرت علی(ع) چه انسانی بوده است.

آیت الله استادی افزود: اگر تمام اقدامات اشتباه خلفا راهم کنار بگزاریم، می‌توانیم بگوییم که مانند انسان‌های عادی بودند و عقل انسان نمی تواند بپذیرد که درجایی ابوبکر امام باشد و حضرت علی (ع) ماموم.

وی اظهار کرد: افرادی که با بلاغت و فصاحت زیادی صحبت می‌کنند اگر در شرایط غیر عادی و خاص قرار بگیرند، دیگر توانایی این گونه صحبت کردن را ندارند در حالی که حضرت علی (ع) در لحظات نزدیک به شهادتشان به امام حسن وامام حسین (ع) می‌فرمایند: شما را سفارش به تقوا می‌کنم و دنبال دنیا نروید گرچه دنیا به دنبال شما بیاید و اگر چیزی از دنیا از دست رفت تاسف نخورید همیشه حق را بگویید و با اخلاص برای پاداش الاهی کار انجام دهید.

استاد عالی حوزه علمیه قم در بخشی از سخنان خود گفت: افرادی که در سراسر دنیا حرف از آزادی و تمدن و پیشرفت می‌زنند کی حاضر هستند واقعا به مظلومان کمک کنند در حالی که مولای متقیان حضرت علی(ع) به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) سفارش می‌کنند:همیشه دشمن ظالم و کمک مظلوم باشید.

وی با اشاره به برخی احکام کفاره روزه ماه رمضان خاطر نشان کرد: کفاره فقط برای جبران گناه نیست واگر پیرمردی یا پیرزنی نمی تواند روزه بگیرد و روزه گرفتن برایش جایز نیست باید به علت روزه نگرفتن مطابق نظر مراجع کفاره بدهد.

استادی افزود: در این ایام که سخنرانی‌های مذهبی از صدا و سیما بیشتر پخش می‌شود من شخصا تعدادی از این مجالس و سخنرانی‌های مذهبی را مشاهده می‌کنم. نکته قابل توجه این است که متاسفانه در بین افرادی که پای منبر سخنرانانی که بیشتر آنها هم توانا هستند، نشسته اند افراد با سن معمولا بالای ۴۰ سال هستند و جوانان به ندرت دیده می‌شوند.متاسفانه امروز واقعیت این است که جوانان ما از اینگونه مجالس و اجتماعات فاصله گرفته اند و جز در ایام خاص استقبال زیادی از این منبرها و مجالس نمی کنند.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdceef8z.jh8x7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما