پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : 14263
رئیس سازمان انتقال خون قم:

ایران یکی از ۵ کشور اول جهان در توسعه طب انتقال خون است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان انتقال خون قم با بیان اینکه فلسفه وجودی سازمان انتقال خون حیات بخشی و ایثار در برابر نجات جان یک انسان است، گفت: ایران یکی از ۵ کشور اول جهان در توسعه طب انتقال خون است .
روز جهانی تجلیل از اهداء کنندگان خون
روز جهانی تجلیل از اهداء کنندگان خون
 به گزارش قم نیوز، علی الهی، درآستانه روز جهانی تجلیل از اهداء کنندگان خون، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهارکرد: هر سال در 24 خرداد، سالروز جهانی تکریم اهداء کنندگان خون، برنامه تکریم از اهداء کنندگان خون در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شد، اما امسال با توجه به تداخل این روز با بزرگ‌ترین حماسه سیاسی تاریخ ایران یعنی انتخابات این همایش برگزار نمی‌شود.
 
مشاور امور بین الملل سازمان انتقال خون ایران، افزود: ایران جزء 5 کشوراول جهان در زمینه توسعه طب انتقال خون و در غرب آسیا به عنوان کشور محوری آموزش انتقال خون محسوب می‌شود. بازدیدهایی که از چند کشور جهان صورت گرفته ما باید به سیستم اهداء خون قم ببالیم.ایران در شمال آفریقا، تونس و سودان با ایجاد کارگاه‌های آموزشی در حوزه طب انتقال خون توانسته جایگاه ویژه‌ای را کسب کند.
 
وی افزود: با توجه به استقبال مردم شریف قم در این امر الهی، قم از نظر اهدای خون در کشور جزء سه استان اول قرار گرفته است همچنین از لحاظ بعد سلامت خونی نیز، خون اهداء کنندگان قمی جزء سالم‌ترین خون‌های کشور محسوب می‌شود و ما نه تنها از نظر بانک خونی خودکفا هستیم حتی به برخی از شهر‌ها از جمله کاشان، اهواز و هرمزگان هم خون ارسال می‌کنیم.
 
رئیس سازمان انتقال خون استان قم با اشاره به وجود اهداء کنندگان خون‌های نادر در قم، اظهار کرد: بیش از 10 اهداء کننده خون نادر در قم داریم که به هنگام نیاز حضور پیدا کرده و حتی به استان‌های اطراف نیز اهداء می‌کنند و ما از ایشان هر ساله تقدیر ویژه‌ای انجام می‌دهیم.
 
الهی گفت: برای تنظیم اقتصادی و قرار گرفتن در راستای اقتصاد مقاومتی، سازمان انتقال خون تصمیم گرفت تا برای کم کردن بعضی از هزینه‌ها ساعت کاری پایگاه‌ها را یک شیفت قرار دهد و با توجه به استقبال بی‌شائبه مردم از این امر الهی برای تکریم هرچه بیشتر اهداء کنندگان خون از ایشان خواهشمندیم تا در شیفت صبح برای اهداء خون مراجعه کنند.
 
رئیس سازمان انتقال خون قم گفت: در بین گروه‌های مختلف اهدای خون ما شاهد حضور فعال شخصیتهای دولتی، حوزوی، دانشگاهی در امر اهدای خون در استان هستیم.
 
الهی تصریح کرد: ما در برخی کشورهای شاهد خون جایگزین و یا خون‌فروشی هستیم، در صورتی که افتخار ایران در این است که از 10 سال پیش تاکنون، ایران دیگر به خون جایگزین نیازی نداشته و حتی مازاد خون نیز داریم.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcfm0dy.w6djvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما