دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : 14370
رئیس سازمان انتقال خون استان قم خبر داد:

رشد ۱۲ درصدی اهدای خون در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان انتقال خون قم گفت: ما در نظر داریم با فرهنگسازی در بین بانوان قمی میزان درصد اهدای خون در بین بانوان را افزایش دهیم.
رشد ۱۲ درصدی اهدای خون در قم
به گزارش قم نیوز،  علی الهی اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال 92 تاکنون 11866 نفر برای اهداء خون به پایگاه­های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 9354 نفر موفق به اهداء خون خود شده­ اند که نشان از رشد 12 درصدی اهدای خون در قم است.
 
وی  افزود: از این تعداد اهداء کنندگان خون 4895 نفر از گروه­ های باسابقه بوده­ اند یعنی افرادی که به طور مستمر و بیش از دو بار در سال خون اهدا می­کنند.
 
الهی با اشاره به اینکه بیشتر اهداء‌کنندگان از مردان بوده اند، گفت:‌ سهم بانوان 408 نفر و آقایان بیش از 8900 نفر بوده است و نرخ اهدای خون بانوان در کل کشور بین 7 تا 8 درصدی است.
 
رئیس سازمان انتقال خون استان قم در ادامه  تصریح کرد: در سال 92 تاکنون قریب به 5600 واحد خون فشرده بین مراکز درمانی استان و استان­های نیازمند توزیع شده و همچنین 3342 واحد پلاسمای تازه و 3800 محصول پلاکت تولید و در بین نیازمندان توزیع شده است.
 
الهی از راه­ اندازی چهارمین پایگاه انتقال خون در قم خبر داد و گفت: انتقال خون قم تاکنون دارای سه پایگاه برای خدمت­ رسانی به اهدا کنندگان خون بوده ولی سازمان در نظر دارد بزودی پایگاه دریافت خون جدیدی را در منطقه پردیسان قم راه­ اندازی کند.
 
انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdce7x8z.jh8efi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما